معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: سالانه بیش از نیم میلیارد دلار قاچاق اسباب‌بازی را به کشور شاهد هستیم.

بیش از نیم میلیارد دلار قاچاق اسباب‌بازی داریم

به گزارش قدس آنلاین، محمد مهدی برادران عصر چهارشنبه در آئین افتتاح واحد تولید اسباب‌بازی در اردبیل اظهار کرد: ۶۰ هزار واحد صنعتی در حوزه مسئولیت بنده با رصدی دقیق و نظارت مستمر در حال فعالیت هستند و ما سعی کردیم در سال‌های اخیر ارتباط نزدیکتری را با صنعتگران و تولیدکنندگان برقرار کنیم.

وی تنوع تولید محصولات صنعتی را در کشور از واحدهای بزرگ گرفته تا متوسط و قالب‌های متنوع یادآور شد و تصریح کرد: تولید اسباب‌بازی و صنایع خلاق متفاوت از سایر صنایعی است که در هفته‌های اخیر بازدیدی را از این مجموعه‌ها انجام دادیم چرا که هم بخش طرح، تحقیق و توسعه و هم بخش فروش و تبلیغات این مجموعه‌ها با سایر طرح‌های صنعتی تفاوت آشکاری دارد.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت مزیت واحد تولیدی اسباب‌بازی را با سایر صنایع در حوزه کاری و مرتبط با کودکان و تلاش برای شاد نگه داشتن فضا اعلام کرد و گفت: برخی مشاغل در فقه موجب افسردگی است که از آنها به عنوان مشاغل مکروه یاد می‌شود در حالی که در چنین مجموعه‌هایی با تولید متنوع اسباب‌بازی برای کودکان روبه‌رو هستیم که بهترین کار در ایجاد خلاقیت و نوآوری نسل آینده است.

برادران ضرورت تولید متنوع اسباب‌بازی و عروسک را بر اساس الگوهای بومی و ایرانی یادآور شد و افزود: ما تا زمانی می‌توانیم برای کودکان و نوجوانان خود بهترین الگو را معرفی کنیم که با توجه به پیشینه تاریخی، اسباب‌بازی‌های متناسب با این موقعیت تولید کرده و در اختیار آنها قرار دهیم و کودکان ما بیشتر با پشینه تاریخ، فرهنگی، قومی و قبیله‌ای خود آشنایی پیدا کنند.

وی ضرورت تقویت استقلال اقتصادی و فرهنگی را با تولید متنوع محصولات، طراحی و قالب‌سازی ارزشمند در این حوزه یادآور شد و خاطرنشان کرد: انتظار داریم تا کیفی‌ترین محصول از کارخانه‌های اسباب‌بازی در کشور ارائه شود و حداقل سالانه ۱۳ میلیون دانش‌آموز ایرانی از یک توپ مورد علاقه بتوانند استفاده کنند.

ظرفیت تولید ۵ میلیون عدد توپ را در سال داریم

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت به تولید پنج میلیون عدد توپ در کشور اشاره کرد و ادامه داد: واحدهای تولیدی مستقر در این استان به ظرفیت تولیدی موجود می‌افزایند و قطعاً تلاشمان بر این است تا با توجه به جمعیت ۱۳ تا ۱۴ میلیونی دانش‌آموزی، به همین میزان تولید توپ و ارائه سالانه یک عدد توپ را به این دانش‌آموزان شاهد باشیم.

برادران ضرورت به کارگیری ایده‌های نو و خلاقانه در کنار رقابت‌پذیری محصولات تولیدی و صادرات‌محور را یادآور شد و اضافه کرد: سالانه بیش از نیم میلیارد دلار قاچاق اسباب‌بازی به کشور را شاهد هستیم که با راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی، فضای اشتغال و کار فراهم شده و در کنار آن جلوی قاچاق کالاهای بی‌کیفیت در حوزه اسباب‌بازی گرفته می‌شود.

وی با ابراز خرسندی از تولید ماشین‌های کنترلی برای اولین بار در کشور توسط مجموعه تولیدی اردبیل بیان کرد: تولید ۳۸۵ نوع محصول اعم از اسباب‌بازی و توپ‌های ورزشی ظرفیت خوبی را در این استان به وجود آورده تا ما بتوانیم با تکیه بر تولید داخلی، به روند حمایتی خود در این بخش ادامه دهیم.

برادران ضرورت چاپ عنوان ساخت ایران را در تولید محصولات کشورمان یادآور شد و اظهار کرد: با توجه به اهمیت تولید محصولات با کیفیت و مطالبه مقام معظم رهبری، تمام تولیدکنندگان صنعتی و واحدهای تولیدی موظف شدند عنوان ساخت ایران را در همه محصولات خود مد نظر قرار دهند.

وی در ادامه سخنان خود تصریح کرد: در کنار کیفیت، قیمت محصولات نیز باید به نحوی باشد تا ما بتوانیم به تولیدات خود افتخار کرده و عرضه آن را در همه حوزه‌ها شاهد باشیم.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تولیدکنندگان ما باید به تولید داخلی تعصب خاصی را داشته باشند و مقام معظم رهبری خود همواره بر این امر تاکید کرده و سعی آنها بر این است تا از این جبهه حمایت‌های لازم را انجام دهند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.