قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی توجه به مقوله خانواده را یکی از محوری‌ترین ماموریت‌های آستان قدس رضوی و مورد تاکید تولیت این آستان مقدس دانست.

توجه به مقوله خانواده از محوری‌ترین ماموریت‌های آستان قدس رضوی است 

به گزارش قدس خراسان به نقل از آستان نیوز، دکتر مالک رحمتی در آیین اختتامیه سومین رویداد ملی «شکوه مادری» که صبح امروز در محل سالن همایش‌ها و نمایشگاه‌های آستان قدس رضوی برگزار شد، پرداختن به مسائل خانواده را از جمله دغدغه‌های مهم تولیت آستان قدس رضوی برشمرد و اظهار کرد: دوام و استحکام خانواده، ما را از آسیب های اجتماعی دور می‌کند و از همین رو دشمن به آسیب رساندن به موضوع خانواده توجه دارد و سرمایه گذاری های بسیاری در این حوزه کرده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دین مبین اسلام خانواده را مرکز رشد انسان و کانون انسان سازی می‌داند، افزود: اغلب انسان‌های بزرگ و تاثیرگذار، از دامان خانواده سالم و پویا توانسته اند، به شکوفایی و موفقیت نائل شوند.

وی خطاب به مادران برگزیده رویداد ملی «شکوه مادری» گفت: شما مادران با فرزند آوری و توجه و اهتمام بر امر تربیت صحیح فرزندان خود، به الگو و اسوه همه ما حضرت فاطمه زهرا(سلام الله علیها) اقتدا کردید و خوشا به حالتان که تلاش می کنید در مسیر زندگی از ساحت نورانی این حضرت الگو و آن را در امر خانواده به کار بگیرید.

رحمتی خاطرنشان کرد: در کنار توجه به مسئله فرزند آوری موضوع تربیت و سبک زندگی رضوی نیز از موضوعات قابل توجه آستان قدس رضوی است که در همین راستا، دوره‌های مطالعاتی، آموزشی و مهارتی از سوی مرکز امور بانوان و خانواده بنیاد کرامت رضوی تدارک دیده شده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی افزود: امروز همزمان با برگزاری اختتامیه این رویداد مهم، نمایشگاهی از دستاوردهای مادران ارزش آفرین با محوریت کارآفرینی برگزار شد، در این نمایشگاه مادران علاوه بر نقش محوری مادری با تولید محصولات و دستاوردهای خانگی خود به معیشت خانواده کمک کرده و این محصولات را در معرض دید عموم قرار دادند.

وی ادامه داد: آستان قدس رضوی در حوزه فرزندآوری، اشتغال خانگی و سبک زندگی رضوی خدمات و تسهیلاتی را فراهم آورده است و پشتیبان و حامی خانواده‌هاست.

رحمتی با بیان اینکه تولیت آستان قدس رضوی، در کنار توجه جدی به مسئله خانواده همواره به مردم محور بودن فعالیت‌ها توجه دارد، گفت: آستان قدس رضوی از ظرفیت‌های مردم و تشکل‌های مردمی به عنوان بازوهای اجرایی استفاده می‌کند.

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.