وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت به عنوان یک تسهیلگر در کنار مردم حرکت مجدانه ای را آغاز کرده است و سختی های زیادی دارد لذا از مسوولیت فرار نمی کند و علاوه بر تعهد خود در حوزه مسکن تعهدات دولتهای قبلی را هم اجرا می کند.

دولت در حوزه مسکن به عنوان یک تسهیلگر حرکت مجدانه ای کنار مردم آغاز کرده است

به گزارش قدس خراسان، همزمان با دهه فجر صبح امروز ٢٠بهمن ماه طرح نهضت ملی مسکن در استان خراسان رضوی با حضور مهرداد بذرباش و وزیر راه و شهرسازی و معاون وی در شهر جدید گلبهار افتتاح شد.

در این مراسم مهرداد بذرپاش اظهار کرد: در ایام ماه مبارک رجب و دعاهای این روزها، ما امید به خداوند است. فکر می کنیم بعضی از کارها را ما انجام می دهیم اما اگر خداوند اراده کند به حکم خدا اتفاقات بزرگی مانند انقلاب اتفاق می افتد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: می دانیم کار نهضت ملی مسکن خیلی سخت است و تامین منابع اقتصادی، تامین زمین پاسخگویی در برابر مردم را به دنبال دارد.

وی عنوان کرد: کار سخت است، اما دولت نسبت به این کار آگاه است و مردم کشور شایسته خدمت هستند و یکی از این خدمت ها تهیه مسکن برای مردم است که انباشت از سال های قبل دارد و قرار نیست همه را دولت بسازد قرار است این مسیر را تسهیل کند و یک حرکت جدی در دستور کار دولت است که پیگیری می شود.

بذرپاش افزود: یکی از پروژه، پروژه های مسکن مهر سال های قبل است که بر دوش دولت هست و ٧ هزار واحد آن فقط در طی هفته قبل در تهران به مردم واگذار شد و در این طرح بعضی از مردم ١۶ سال است که در نوبت هستند و هنوز به نتیجه نرسیده اند.

وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد: تکالیف دولت های قبل را تکلیف خود می دانیم و از آن فرار نمی کنیم و هر هفته و یا دو هفته خبرهای خوبی در حوزه مسکن کشور می شنویم.

بذرپاش گفت: سهم بزرگی بر دوش استان خراسان رضوی است که ده درصد سهم کل کشور است که به لحاط منابع خدادادی استان و تجربه مدیران این کار شدنی است.

۴۰۰ هزار واحد مسکن ملی مربوط به خراسان رضوی است

یعقوبعلی نظری در این مراسم ضمن تبریک دهه فجر گفت: امیدواریم این بهربرداری مقدمه اتفاقات خوبی برای استان باشد. از ۴میلیون واحد مسکن ملی که دولت تعهد داده است ۴٠٠ هزار واحد مربوط به استان خراسان رضوی است که این تعهد سنگین است.

استاندار خراسان رضوی افزود: رویکردی که برای تحقق این موضوع طراحی شد مشارکت حداکثری مردم در ساخت است و تا جایی که امکان دارد تسهیلات را به مردم تقدیم می کنیم تا خود مردم اقدام به ساخت کنند. در شهرهای بزرگتر چاره ای جز مجتمع سازی نداریم و باید مجتمع سازی انجام شود.

نظری عنوان کرد: در استان خراسان رضوی ٨٠هزار زمین واگذار شده یا عملیات اجرایی در طرح ملی مسکن آغاز شده و در چند هفته آینده به صد هزار خواهیم رساند و امیدواریم تا پایان سال ١۴٠١دویست هزار امکان به وجود بیاوریم.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: تهیه زمین در شهرهای بزرگ و کوچک فرآیند سختی داد. که با همراهی دستگاههای مختلف این امکان و این زمینه فراهم است.

وی ضمن تشریح زمان بر بودن فرآیند ها تسهیل کارها را از وزیر راه و شهرسازی خواستار شد و گفت: استحضار دارید فرآیند ها بسیار کند است و حتما برای رسیدن به ۴میلیون ساخت در کشور و ۴٠٠هزار واحد در استان خراسان سرعت انجام کارها خیلی مهم است و کارها چه در تهران و چه در استان باید سرعت پیدا کند که در این زمینه معطلی های زیادی هایی داریم و زمان در دست یافتن به این هدف خیلی مهم است.

نظری در پایان عنوان کرد: باید ساده سازی و روان سازی را در دستور کار قرار دهیم که با توجه به تجربیات این کار شدنی است تا در حداقل زمان تعهدی که دولت مردمی و انقلابی به مردم داده است زیر سایه حضرت رضا(ع) اجرایی شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.