وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به امید تشکیل یک جبهه مشترک علیه جمهوری اسلامی با وزرای امور خارجه بلغارستان و رومانی گفت‌وگوی تلفنی برقرار کرد

تل‌آویو به دنبال تشکیل جبهه متحد علیه ایران

به گزارش قدس آنلاین «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به امید تشکیل یک جبهه مشترک علیه جمهوری اسلامی با وزرای امور خارجه بلغارستان و رومانی گفت‌وگوی تلفنی برقرار کرد.

شبکه «آی ۲۴» در این خصوص گزارش کرد، کوهن از همتایان بلغار و رومانیایی خود درخواست کرد که از تلاش رژیم صهیونیستی در درخواست از اتحادیه اروپا برای قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان های تروریستی حمایت کنند.

بر اساس این گزارش، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از وزرای خارجه بلغارستان و رومانی درخواست کرد تا یک «جبهه متحد» علیه جمهوری اسلامی تشکیل دهند و روابط اقتصادی و سیاسی را با تل‌آویو تقویت کنند.

«نیکلای میلکوف» وزیر خارجه بلغارستان و کوهن آن طور که در این گزارش آمده است، در گفت‌وگوهای خود در خصوص لزوم افزایش مشارکت بلغارستان در حمایت از رژیم صهیونیستی در نشست‌های بین‌المللی به خصوص در زمینه موضوع ایران توافق کردند.

«بلا استولر» سخنگوی وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در این خصوص گفته است که کوهن همچنین از بلغارستان که عضو شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است، خواست در حمایت از موضع رژیم صهیونیستی در قبال برنامه هسته‌ای ایران در آژانس «نقش فعال‌تری» ایفا کند.

بر اساس این گزارش کوهن همچنین در گفت‌وگو با «بوگدان لوسیان آئورسکو» وزیر خارجه رومانی نیز خواستار حمایت بخارست از تل‌آویو در درخواست از اتحادیه اروپا برای تروریستی خواندن سپاه پاسداران شد.

تلاش‌های ضدایرانی رژیم صهیونیستی در حالی است که پیش از این «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در اظهاراتی تصریح کرد که دلیل نمی‌شود به واسطه آن‌که از سپاه خوشمان نمی‌آید، آن را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار دهیم.

کشورهای اروپایی از جمله خود شخص بورل تأکید کرده‌اند که قرار دادن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی، موانع حقوقی دارد و مشکلاتی را به همراه خواهد آورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.