سفیر روسیه در آمریکا امروز (جمعه) گفت، ادعای آمریکا درباره اینکه روسیه پناهگاهی برای مجرمان فضای مجازی است، غلط و غیرمسؤولانه است.

آنتونوف از آمریکا به دلیل تحریم گروه جرایم سایبری «تریک‌بات» انتقاد کرد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده در بیانیه‌ای با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه گروه جرایم سایبری "تریک‌بات" گفت: این نمونه دیگری از اتهامات بی‌پایه و اساس علیه روسیه است.

این دیپلمات ادامه داد: به نظر می‌رسد که وزارت خزانه داری آمریکا کار دیگری جز وضع تحریم علیه شهروندان روسی ندارد. تمامی اینهایی که انجام شده بسیار احمقانه است و هیچ شواهدی در این رابطه وجود ندارد.

وی افزود: روسیه همیشه تاکید کرده که جرایم سایبری تنها با تلاش‌های متقابل قابل شکست است. طرف روسی زمانی آمادگی خود را برای همکاری با ایالات متحده در زمینه امنیت سایبری نشان داد که بنا به درخواست ایالات متحده، سازمان‌های اطلاعاتی دو کشور در ژانویه ۲۰۲۲ عملیاتی را برای خنثی کردن اعضای یک گروه بزرگ هکری انجام دادند. با این حال، دولت واشنگتن جلوی مذاکرات با کرملین را گرفت.

آنتونوف ادامه داد: در مورد ادعاهای وزارت خزانه داری ایالات متحده مبنی بر اینکه روسیه "پناهگاه" مجرمان سایبری است، آنها نادرست و غیرمسؤولانه هستند. همه اینها عنصر جدایی ناپذیر جنگ ترکیبی است که علیه ما به راه انداخته شده است. در سال ۲۰۲۲، کشور ما هدف حملات سایبری بی‌سابقه‌ای بود. حدود ۵۰ هزار حمله هکری خنثی شد. منشا اکثریت آنها از خاک ایالات متحده است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.