بارش برف در ارتفاعات و مناطق کوهستانی گیلان که از بامداد روز پنجشنبه آغاز شده بود در برخی مناطق و محورها به یک متر و ۲۰ سانتی متر رسیده است اما مسیرها باز و تردد در بسیاری از محورها با زنجیر چرخ انجام می شود.

بارش برف در ارتفاعات گیلان به بیش از یک متر رسید

به گزارش قدس آنلاین سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان گفت: بارش برف در ارتفاعات شهرستان سیاهکل به یک متر و ۲۰ سامتی متر، محور جیرنده به کلیشم و بلوردکان به خصیب دشت به یک متر، اسالم به خلخال ۹۵ سانتی متر، سیاهکل به دیلمان ۷۵، لنگرود به بلوردکان به ۷۰ و در محور پونل به خلخال محدوده استان گیلان ۷۰ سانتی متر رسیده است.

غلامعلی نیک فهم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در محور بره سر _ قوشه لانه ۶۰ سانتی متر، در محورهای توتکابن به حشمت آباد، اطاقور به خرما و فومن به ماسوله ۵۰ سانتی متر، شفت _ امام زاده ابراهیم و اسحاق، زیاز به شوک، شوک به ملکوت و شفت به امام زاده هاشم به امام زاده اسحاق ۴۰ سانتی متر برف باریده است.

وی بیان داشت: ارتفاعات شهرستان لاهیجان ۳۰ سانتی متر، محور بهارستان به آقچای ۲۰ و رودسر به لات محله ۱۵ سانتی متر برف بر روی زمین نشسته است.

وی درباره وضعیت محورها در مرز استان های همجوار با بیان اینکه گردنه الماس در محور اسالم به خلخال ۱۰۰ سانتی متر برف باریده ضمن اینکه بارش برف متوقف شده است، افزود: گردنه حیران در محور آستارا به اردبیل و گردنه خانچای در محور منجیل به زنجان ۲۵ سانتی متر برف بر روی زمین نشسته است.

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان با بیان اینکه در گردنه کوهین در محور رشت - قزوین بارش خفیف برف همراه با کولاک گزارش شده است، اظهار کرد: جز انسداد محور پونل به خلخال که از قبل به دلیل ریزش بهمن و نبود ایمنی کافی انجام شده بود، ترافیک در سایر محورهای استان در جریان است.

وی با تاکید بر اینکه رانندگان برای تردد در جاده‌های کوهستانی و برفگیر حتما زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی همراه داشته باشند، افزود: شماره تلفن ۱۴۱ مرکز مدیریت راه های گیلان به صورت ۲۴ ساعته آماده پاسخگویی به سوالات در ارتباط با وضعیت جوی و ترافیکی تمامی محورهای مواصلاتی گیلان و مسیرهای ارتباطی استان‌های همجوار است.

طرح زمستانی یگان های امدادی گیلان شامل یک‌هزار و ۶۹۷ نفر از نیروهای امدادی اعم از پلیس، هلال‌احمر، اورژانس، آتش‌نشانی، راهدای و حمل و نقل جاده‌ای و امدادخودرو از ۲۳ آذرماه در این استان آغاز شده و تا ۲۰ اسفند برای خدمات رسانی به هم استانی ها و مسافران در طول محورهای جاده‌ای استان فعال است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی گیلان با اشاره به بارش برف در نقاطی از محورهای کوهستانی استان گفت: در حال حاضر تردد در محورهای کوهستانی استان فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است؛ ضمن اینکه همراه داشتن تجهیزات زمستانه نیز برای خودروها در راه‌های استان الزامی است. بیشتر بخوانید: تردد در محورهای کوهستانی گیلان فقط با زنجیرچرخ امکانپذیر است

بارش برف در ارتفاعات استان گیلان تا امروز جمعه اعلام شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.