رییس مجلس شورای اسلامی گفت: براساس هماهنگی انجام شده و تلاش مسوولان اجرایی بنا شده تا قبل از شروع فصل سرد سال آینده، نوسازی منازل تخریب شده از زلزله در خوی به اتمام برسد.

قالیباف: تا فصل سرد سال آینده نوسازی منازل مناطق زلزله‌زده خوی به اتمام می‌رسد

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر قالیباف عصر جمعه در پایان سفر به خوی در گفت وگو با خبرنگاران افزود: با توجه به وضعیت زمین باید توجه بیشتری در ساخت مسکن در منطقه خوی صورت گیرد.
وی اضافه کرد: اسکان موقت با تمهیدات ویژه در منطقه به خوبی صورت‌ گرفته و مراحل آواربرداری نیز توسط بنیاد مسکن در مناطق روستایی و شهری شروع شده است.
قالیباف با اشاره به اختصاص وام به صاحبان مساکن، روستاییان، شهرنشینان همچنین مستأجران گفت: تخصیص لازم در این خصوص از سوی دولت انجام و تامین اعتبار شده است.
رییس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین میلگرد، ماسه و سیمان با مساعدت دولت، نهادهایی همچون بنیاد مستضعفان و ستاد اجرایی فرمان امام تامین و به صورت رایگان در اختیار زلزله‌زدگان و مالکان واحدهای مسکونی آسیب دیده، قرار می‌گیرد.
وی تاکید کرد: اگر نیاز باشد در بودجه سال آینده هم توسط مجلس، اعتباری در این خصوص برای کمک به روند بازسازی این منطقه دیده خواهد شد.
قالیباف با اشاره به بازدید اعضای کمیسیون عمران در روزهای آینده از منطقه یادآور شد: سعی می‌شود که در این بازدید تمهیدات ویژه برای مقاوم شدن منازل شهرستان خوی اندیشیده‌ شود.

به گزارش ایرنا، طی ۱۲ روز گذشته از زمین لرزه ۵.۹ ریشتری خوی، رییس جمهور، معاون اول رییس جمهور، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وززای کشور، آموزش و پرورش، بهداشت و درمان و همچنین بسیاری از مسوولان کشوری به خوی سفر کرده و از نزدیک در جریان اقدامات انجام شده و کمبودها قرار گرفته‌اند.

زلزله ۵.۹ ریشتری ساعت ۲۱:۴۴ شنبه، هشتم بهمن شهرستان خوی را لرزاند که در این زلزله‌ها علاوه بر فوت سه نفر و مصدومیت بیش از یک هزار و ۵۰۰ نفر، افزون بر ۱۱ هزار واحد مسکونی هم دچار خسارت از ۲۰ تا ۸۰ درصد شد.

هیات دولت در جلسه یکشنبه گذشته خود برای جبران خسارت‌ها و ساخت و تعمیر واحدهای مسکونی در مناطق زلزله زده شهرستان خوی، ۳۵ هزار میلیارد ریال اعتبار در قالب تسهیلات و کمک بلاعوض تصویب کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.