سرویس اطلاعات خارجی روسیه می‌گوید که ارتش آمریکا در حال استخدام تروریست‌ها برای انجام حملات تروریستی در خاک روسیه است.

مسکو: آمریکا در حال طراحی حمله تروریستی در خاک روسیه است

به گزارش قدس انلاین، سرویس اطلاعات خارجی روسیه (SVR) امروز (دوشنبه) در بیانیه‌ای از تلاش ایالات متحده آمریکا برای انجام حملات تروریستی علیه مقام‌های روس خبر داد.

بنا بر گزارش خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، سرویس اطلاعات خارجی روسیه در بیانیه ای اعلام کرد که ارتش ایالات متحده در حال استخدام جنگجویان تروریستی برای انجام حملات تروریستی در قلمرو روسیه و کشورهای مستقل مشترک‌المنافع (CIS) است.

بر اساس این گزارش، سرویس اطلاعات خارجی روسیه می‌گوید،‌ نیروهای امنیتی ایالات متحده که «ایده احمقانه روسیه خونریز» را دنبال می‌کنند، استفاده از تروریست‌ها برای پیش‌برد اهدافشان را قابل قبول می‌دانند.

در این بیانیه آمده است: «ما شاهد از دست رفتن هرگونه اصول اخلاقی در میان نیروهای امنیتی ایالات متحده هستیم. استراتژیست‌های واشنگتن که ایده احمقانه روسیه خونریز را دنبال می‌کنند، استفاده مستقیم از تروریست‌ها برای اهداف کثیف خود را قابل قبول می‌دانند.چنین اقداماتی واشنگتن را با بزرگترین گروههای تروریستی بین‌المللی هم‌ردیف می‌کند».

این خبر در حالی منتشر شده است که سفارتخانه آمریکا در واشنگتن نیز امروز (دوشنبه) با صدور بیانیه‌ای به شهروندان آمریکایی در خصوص سفر به روسیه هشدار داد و همچنین به آن‌دسته از آمریکایی‌هایی که در روسیه نیز زندگی می‌کنند، توصیه کرد که خاک آمریکا را ترک کنند.

دفتر نمایندگی دیپلماتیک آمریکا در بیانیه خود خطاب به شهروندان آمریکایی تأکید کرده بود: «به واسطه پیامدهای غیرقابل پیش‌بینی تهاجم تمام عیار بی‌دلیل نیروهای ارتش روسیه به اوکراین، به روسیه سفر نکنید». (جزئیات بیشتر)

روابط میان مسکو و واشنگتن پس از عملیات نظامی سال گذشته روسیه در اوکراین بیش از پیش تیره شده است و ایالات متحده به بهانه حمایت از اوکراین، فشار تحریم ها علیه روسیه را تشدید بخشیده است و با عرضه تسلیحات به کی‌یف نه تنها کمکی به آرام کردن تنش‌ها در اوکراین نکرده است بلکه به تشدید آن‌ کمک کرده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.