رئیس سازمان امور اداری و استخدامی از برگزاری یک آزمون تا پایان امسال برای جذب نیرو در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت خبرداد .

 لطیفی: ۴۵ هزار نیرو در وزارت بهداشت و آموزش و پرورش استخدام می‌شوند/ برگزاری آزمون‌ جذب تا پایان سال

به گزارش قدس آنلاین، میثم لطیفی رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، درباره برنامه این نهاد برای جذب نیرو در دستگاه‌های کشوری گفت: ما طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال آینده برای وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت جذب نیرو خواهیم داشت.

لطیفی از برگزاری یک آزمون تا پایان امسال برای جذب نیرو در وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و بهداشت خبرداد و اظهارکرد: ما برای وزارت آموزش و پرورش احتمالاً تا پیش از پایان سال یک آزمون استخدامی برای حداقل ۲۰هزار نفر خواهیم داشت و این عدد برای وزارت بهداشت به ۲۵ هزار نفر می‌رسد. میزان جذب نیرو در سایر دستگاه‌های کشوری به مرور در حال مشخص شدن است.

وی ادامه داد: ما برای جذب ۲۵ هزار و ۱۲۰ نفر برای وزارت بهداشت مجوز جذب دریافت کرده‌ایم که این کار را به طور ویژه در مناطق مستعد و محروم پیگیری می‌کنیم. اما، مسئله مهم در جذب نیروها تامین اعتبار مورد نیاز برای این کار است.

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور بیان کرد: ما برای امسال برنامه داریم تا جذب نیرو معطل آزمون‌های یکپارچه نشود و اجازه دهیم تا دستگاه ها بتوانند با رعایت استانداردهای برگزاری آزمون زیر نظر ما آزمون های اختصاصی، استانی و دستگاهی را فارغ از آزمون یکپارچه برگزار کنند. یعنی هم آزمون یکپارچه برگزار شود و هم آزمون‌های مذکور.

وی افزود: هدف از طراحی و برگزاری آزمون‌های جذب اختصاصی، استانی و دستگاهی، تسریع در روند جذب نیروهای مورد نیاز دستگاه‌های کشوری است.

لطیفی همچنین از در دست طراحی‌بودن دهمین آزمون ادواری استخدام دستگاه‌های کشوری خبر داد.

رئیس سازمان اداری و استخدامی مهم‌ترین مولفه در حوزه جذب نیرو برای دستگاه‌های کشوری را تخصیص و تامین اعتبار دانست و خاطرنشان کرد: ما در حوزه اختصاص و تامین اعتبار برای جذب نیروهای مورد نیاز دستگاه‌های کشوری در کارگروهی به نام نیازسنجی دستگاه‌های اجرایی تصمیم‌گیری می‌کنیم. در این کارگروه، دستگاه‌های اجرایی و سازمان برنامه بودجه نظرات خود را ارائه کرده و نظرات در کارگروه مذکور جمع‌بندی می‌شود.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.