۲۵ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱
کد خبر: 850010

مراسم باشکوه جشن چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و روز ملی ایران با حضور تعداد زیادی از مقامات تایلندی، سفرا و دیپلمات های مقیم بانکوک، نمایندگان دانشگاه ها و رسانه ها، مدیران شرکت های اقتصادی و ایرانیان مقیم تایلند در سفارت ایران

برگزاری مراسم روز ملی ایران در تایلند

به گزارش قدس انلاین، در این مراسم که که با یک دقیقه سکوت به احترام قربانیان زلزله های اخیر در ایران، سوریه و ترکیه آغاز شد، سید رضا نوبختی سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند، در سخنان خود پیروزی انقلاب را نقطه عطفی در تاریخ معاصر ایران دانست که موجب استقلال و رهایی ایران از نفوذ ابرقدرت ها شد.
برگزاری مراسم روز ملی ایران در تایلند

نوبختی تصریح کرد با وجود تحریم های ظالمانه علیه ایران، این کشور در فناوری نانو رتبه ششم، در بیوتکنولوژی رتبه پنجم، در صنعت هواپیماهای بدون سرنشین رتبه پنجم و در صنعت هسته ای رتبه نهم جهان را در اختیار دارد.

سفیر ایران ابراز امیدواری کرد روابط دو ملت صلح طلب ایران و تایلند که از بیش از چهارصد سال پیش همواره بسیار مناسب و دوستانه بوده در همه ابعاد توسعه یابد.

در بخش دیگری از این مراسم، کلیپی برای معرفی و بزرگداشت یاد و خاطره سردار رشید اسلام، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، پخش شد.
برگزاری مراسم روز ملی ایران در تایلند

سخنران دیگر این مراسم، آقای سارون، دبیر دایم وزارت امور خارجه تایلند ضمن تبریک پیروزی انقلاب اسلامی، بر خواست و اراده دولت تایلند برای افزایش مناسبات با ایران در همه زمینه ها تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.