استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به بارش برف سنگین در مناطق مختلف این استان گفت: تمامی دستگاه‌های عضو مدیریت بحران استان به حالت آماده‌باش کامل درآمده‌اند.

آماده باش کامل دستگاه‌های عضو مدیریت بحران در چهارمحال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین، غلامعلی حیدری شامگاه سه‌شنبه در گفت و گوی رسانه‌ای تاکید کرد: در دو روز اخیر با بارش شدید برف مواجه شده‌ایم و براساس پیش‌بینی‌های هواشناسی این بارش‌ها تا پس‌فردا ادامه دارد.
وی با اشاره به اعلام وضعیت قرمز هواشناسی در ۶ شهرستان چهارمحال و بختیاری افزود: با تلاش نیروهای خدماتی استان هم‌اکنون آب، برق، گاز و تلفن مناطق مختلف استان وصل است ولی آب و برق ۳۰ روستا به‌علت بارندگی قطع است.
حیدری به ارتفاع ۲.۵ متری برف در برخی شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری اشاره و تصریح کرد: ارتفاع برف در تعدادی از گردنه‌های استان به سه متر می‌رسد.
وی یادآور شد: هم‌اکنون مسیر ارتباطی در گردنه‌های تاراز، چری و شاه‌منصوری به‌علت سقوط بهمن مسدود شده و تردد در بقیه راه‌های چهارمحال و بختیاری با کُندی همراه است.
استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای امدادرسانی در مناطق مختلف استان هم‌اکنون تمامی دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران در آماده‌باش ۱۰۰ درصد هستند و در سطح استان، بسیج عمومی اعلام شده است.
وی گفت: هم‌اکنون برای سرعت‌بخشی به روند خدمات‌رسانی در استان شهرداری‌ها، پیمانکاران، بخش خصوصی و دولتی بسیج شده‌اند.
حیدری تاکید کرد: به دستور وزیر کشور از ۶ استان معین کشور دستگاه و ماشین‌آلات به چهارمحال و بختیاری اعزام شده است.
وی افزود: هم‌اکنون ارتفاع برف در بسیاری مناطق چهارمحال و بختیاری بالاست و خطر سقوط بهمن وجود دارد به‌همین علت ماشین‌آلات به‌درستی نمی‌توانند کار کنند.
حیدری تصریح کرد: به‌محض مناسب شدن شرایط آب و هوایی از طریق بالگرد به روستاهای دورافتاده چهارمحال و بختیاری خدمات‌رسانی می‌شود.
به گزارش ایرنا، یک سامانه بارشی آسمان چهارمحال و بختیاری را از بامداد یکشنبه فرا گرفته است و تا پایان پنجشنبه هفته جاری ادامه دارد.
به‌همین منظور اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری هشدار قرمز صادر کرده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.