مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی محورهای اصلی این استان به جز گردنه‌های شهرستان کوهرنگ باز است اما به سبب شدت بارش برف و لغزندگی محورها، خودروها باید مجهز به زنجیرچرخ باشد.

محورهای ارتباطی چهارمحال و بختیاری لغزنده است

به گزارش قدس آنلاین روح‌الله غلامی شامگاه سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: اگرچه شدت بارش برف سبب کندی تردد در برخی از محورهای استان شده است اما تلاش شبانه‌روزی راهداران مانع از مسدود شدن محورهای اصلی استان شده است.

وی ادامه داد: شدت بارش برف به حدی است که تردد خودروها بدون زنجیرچرخ امکانپذیر نیست از همین رو به رانندگان توصیه جدی می‌شود که در وهله از تردد در محورهای ارتباطی استان خودداری کرده و در صورت ضرورت خودروهای خود را مجهز به زنجیرچرخ کرده و نکات ایمنی را با دقت رعایت کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری، اولویت برف‌روبی محورهای راتباطی را با محورهای اصلی دانست و گفت: پس از محورهای اصلی، محورهای فرعی و روستایی در دستور کار قرار می گیرد.

غلامی خاطرنشان کرد: امکان دارد در برخی محورها به سبب اینکه راننده‌ای خودروی خود را مجهز به زنجیرچرخ نکرده باشد موجب اختلال در ترددها شود از همین رو تردد برای دقایقی در این محورها متوقف می‌شود که این به معنای مسدود شدن محور نیست.

وی با تاکید بر لزوم به همراه داشتن زنجیرچرخ، البسه گرم و ذخیره سوخت کافی در حین سفر به مناطق برف‌گیر و سخت‌گذر استان، یادآور شد: رانندگانی که قصد سفر به مناطق مختلف را دارند، می‌توانند پیش از سفر با برقراری تماس با سامانه تلفن گویا ۱۴۱ از وضعیت راه‌های استان مطلع شوند.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری دارای سه هزار و ۷۳۹ کیلومتر راه است که از این میزان، ۲۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۷۶۱ کیلومتر راه اصلی، ۲۹۱ کیلومتر راه فرعی،۲ هزار و ۳۳۷ کیلومتر راه روستایی و مابقی راه درون شهری است.

این استان در مسیر ترانزینی فلات مرکزی به جنوب کشور در مسیر ارتباطی دو استان بزرگ اصفهان و خوزستان قرار دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.