مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تعداد افراد مرگ مغزی شده اهدا کننده از ابتدای سال در ‌دانشگاه علوم پزشکی مشهد را ۱۲۵‌مورد عنوان کرد و گفت: این تعداد به بیش از ۵۰۰ فرد نیازمند عضو، حیات دوباره بخشیدند.

​​​​​​​۱۲۵ بیمار مرگ مغزی به ۵۰۰ نفر حیات‌ دوباره بخشیدند

به گزارش قدس خراسان، ابراهیم خالقی با تکذیب دریافت هزینه برای پیوند کلیه اظهار کرد: از شهریور امسال، اتاق‌های ویژه و وی‌آی‌پی در بیمارستان منتصریه افتتاح شد و بیماران در صورت تمایل برای استفاده از خدمات ویژه در این بخش، می‌توانند درخواست بدهند.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: هزینه عمل جراحی پیوند رایگان است و برای خدمات ویژه بیمارستانی شامل اتاق خصوصی و خدمات ویژه در صورت تقاضای بیمار هزینه ۵۰ میلیونی به صورت رسمی و طی قراردادی اخذ می‌شود؛ اما اگر بیمار درخواست خدمات ویژه نداشته باشد، خدمات بیمارستانی معمولی همانند گذشته رایگان است.

وی با بیان اینکه تنها دو عمل پیوند از فرد زنده به گیرنده انجام می‌شود، اظهار کرد: اگر پیوند کلیه از فرد زنده صورت بگیرد، افراد دهنده و گیرنده عضو، در انجمن حمایت از بیماران کلیوی حضور پیدا کرده و در قراردادی مبلغ را مشخص می‌کنند که پاداش اهدای کلیه نامیده می‌شود و بیمارستان در این کار مداخله‌ای ندارد.

خالقی گفت: تنها پیوند کلیه از فرد زنده به زنده به طور عموم صورت می‌گیرد و البته عمل دیگر، پیوند قسمتی از کبد است و در صورتی که کودکی نارسایی کبدی داشته باشد اتفاق می‌افتد.

مسئول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در این عمل از پدر یا مادر در صورت مثبت بودن جواب آزمایش‌ها می‌توان کمک گرفت و پیوند را برای کودک انجام داد.

خبرنگار: طیبه بازپور

منبع: روزنامه قدس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.