رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: عملکرد بنیاد مستضعفان نشان داد که قدم‌های بزرگی در راستای محرومیت‌زدایی برداشته شده اما هنوز کافی نیست. باید مراتب علم و دانش خود را بالا ببریم تا دست نیاز علمی ما به خارج از ایران قطع شود.

حجت‌الاسلام گلپایگانی: قدم‌های برداشته شده برای محرومیت‌زدایی بزرگ اما کافی نیست


به گزارش قدس آنلاین، از بنیاد مستضعفان، حجت الاسلام و المسلمین «محمدی گلپایگانی» رئیس دفتر رهبر انقلاب در آیین بهره‌برداری از ۷۵۰۰ طرح محرومیت‌زدایی بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی، گفت: گرچه راهپیمایی ۲۲ بهمن هر ساله باشکوه برگزار می‌شود اما حضور مردم در راهپیمایی امسال چیز دیگری بود و مردم کاری کردند کارستان که در این هوای سرد و برف و باران همه اقشار از پیرزن و پیرمرد، جوان و نوجوان، زن و مرد همه به میدان آمدند و یک صدا همراهی با نظام جمهوری اسلامی را فریاد زدند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری ادامه داد: در این مراسم نوجوانان و کودکانی حضور داشتند که امام خمینی (ره) و انقلاب را ندیده بودند و حتی در دوره ۸ سال دفاع مقدس نیز متولد نشده بودند اما در مراسم راهیپمایی ۲۲ بهمن فریاد می‌زدند تا جان داریم و خون در بدن ماست از انقلاب و رهبری این نظام دفاع می‌کنیم.

وی یادآور شد: برخی از خانواده‌ها در راه این انقلاب و نظام جان خود و فرزندانشان را فدا کردند، مادرانی که ۴ فرزندشان در طول ۸ سال دفاع مقدس شهید شد و چنین ایثار و فداکاری‌هایی کردند تا این انقلاب پا برجا بماند.

رئیس دفتر رهبر انقلاب ادامه داد: حضور باشکوه و پر شور مردمی مشت محکمی بر دهان استکبار بود؛ آنها با دیدن این راهپیمایی مردمی رسوا شدند و طبیعی است که وقتی استکبار و آمریکای جنایتکار این صحنه‌ها را می‌بیند عصبانی شود و از همه شیوه‌ها و راه‌ها استفاده کند تا مردم را به گمراهی بکشاند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی افزود: اموال پهلوی همان اموال متروکه شاه خائن و خانواده‌اش است که وقتی از کشور فرار کردند، آنها را جاگذاشتند؛ می‌گویند آنها در زمان فرار بیش از ۳۰۰ چمدان پر از طلا و جواهر این کشور را غارت کردند اما کارخانه و زمین‌هایی که نمی‌توانستند ببرند امروز بین مردم و نیازمندان توزیع می‌شود.

وی با اشاره به تشکیل بنیاد مستضعفان با دستور امام راحل گفت: امام خمینی (ره) بلافاصله پس از انقلاب و با فاصله ۱۷ روز در ۹ اسفند فرمان تشکیل بنیاد مستضعفان را صادر کردند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی فضای مجازی را خطرناک و تهدیدآمیز دانست و گفت: به لطف خداوند جوانان ما آگاه و روشن هستند اما پادزهر خطر فضای مجازی مراسم نماز جمعه، اعتکاف، عاشورا و مراسم اربعین است که میزبان جمعیت میلیونی زائران است و هرساله مردم بسیاری از شهرهای دور و نزدیک در این مراسم شرکت می‌کنند و حتی شاهد بودیم عده‌ای از مشهد با پای پیاده در راهپیمایی اربعین حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی خاطرنشان کرد: گزارش عملکرد و اقدامات بنیاد مستضعفان نشان داد که قدم‌های بزرگی در راستای محرومیت زدایی کشور برداشته شده است اما هنوز کافی نیست و اگر می‌خواهیم بر دشمن پیروز شویم باید مراتب علم و دانش خود را بالا ببریم زیرا تا کشور به علم و تکنولوژی مجهز نباشد، نمی‌تواند پیشرفت کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر علم و تکنولوژی در دست استکبار است و هر کاری می خواهند می کنند بنابراین باید مراتب علمی کشور ارتقا یابد تا دست نیاز علمی ما به خارج از ایران قطع شود و باید شمشیر برنده علم را از دست دشمن بگیریم.
رئیس دفتر مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: باید مراکز علمی و دانش بنیان را افزایش دهیم که این سلاح می‌تواند قفل‌های بسته را باز کند همانطور که در علوم نظامی و درمانی و فرهنگی پیشرفت چشمگیری داشتیم و قابل مقایسه با گذشته نیست.

وی با تقدیر از عملکرد محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان گفت: گزارش این اقدامات بنیاد مستضعفان را به استماع مقام معظم رهبری می‌رسانم و امیدوارم خداوند توفیق بیشتری به شما بدهد چراکه حتما حضرت آقا از این دست اقدامات شما خشنود خواهند شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.