نخست وزیر سوریه از کمک های ایران در زلزله اخیر در این کشور به ویژه از رهبر انقلاب و دولت ایران قدردانی کرد.

قدردانی نخست وزیر سوریه از رهبری و ملت ایران

به گزارش قدس آنلاین، زلزله چند روز گذشته در ترکیه و سوریه تلفات سنگین جهانی و خسارتهای زیاد مالی به جای گذاشته است.

ایران نیز در قالب جمعیت هلال احمر کمک های خوبی را در قالب امدادی و معیشتی به مردم این دو کشور زلزله زده کرده است.

جمعیت هلال احمر از روزهای نخستین زلزله در سوریه با ارسال نیروهای امدادی و کمک های معیشتی ،مساعدت و همکاری خوبی با مردم بحران زده سوریه کرده است،به نحوی که اکنون این کمک ها بخشی از آلام این حادثه را بر تن آزرده مردم سوریه تسکین بخشیده است.

نخست وزیر سوریه در دیدار با رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان با قدردانی از خدمات مستمر هلال‌احمر ایران به زلزله‌زدگان سوری تاکید کرد: هلال‌احمر ایران ثابت کرد که در هر شرایطی، حامی آسیب‌دیدگان ناشی از حوادث و بلایاست.

نخست وزیر سوریه در دیدار با کولیوند گفت: از این که هلال احمر جمهوری اسلامی ایران طی چند وقت اخیر جایگاه خوبی در عرصه جهانی بدست آورده خوشحال هستیم و امیدواریم بتوانیم از تجربیات هلال احمر جمهوری اسلامی ایران استفاده کنیم. شما ثابت کردید که هلال احمر در هر شرایطی، حامی و کمک کننده است.

حسین عرنوس افزود: تمامی اماکن عمومی سوریه بسیج شده اند تا به مردم اسکان دهند و کانکس های پیش ساخته نیز در اختیار مردم قرار گرفته است. شرایط سختی است و از این که هلال احمر ایران در کنار ما حضور دارد بسیار خرسندیم. ما و پدران ما تجربه چنین زلزله ای را نداشته اند و ما در ساعات اول بسیار غافلگیر شدیم تا جایی که حتی شبکه آبرسانی نیز مختل شده بود.

نخست وزیر سوریه ادامه داد: از رهبری، دولت و مردم جمهوری اسلامی ایران تشکر می‌کنیم که در این شرایط سخت به کمک ما آمدند و ما قدردان شما هستیم. امیدواریم که جامعه بین الملل نیز به خود آید و تحریم ها علیه ایران و سوریه را لغو کند زیرا تحریم ها نیز زلزله‌هایی هستند که یک کشور را تحت تاثیر قرار می دهند.

عرنوس تاکید کرد: مردم و نظام ایران همواره در کنار ما بوده اند و از همکاری فی ما بین در زمینه‌های مختلف استقبال می‌کنیم زیرا دو کشور امروز رابطه ای برادرانه دارند.

رئیس جمعیت هلال‌احمر کشورمان در دیدار با نخست وزیر سوریه از ارسال دو محموله امدادی در روز جاری به مناطق زلزله‌زده سوریه خبر داد و با تشریح تجربیات این جمعیت در حوادث و بلایا گفت: برای امضای تفاهم‌نامه همکاری با سوریه و انتقال تجربیات امدادرسانی در حوادث آماده‌ایم.

پیرحسین کولیوند در دیدار با نخست وزیر سوریه گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت سوریه است و تلاش می‌کند تا کمک رسانی خوبی به زلزله زدگان سوریه انجام شود. امروز یک محموله امدادی و فردا نیز یک محموله دیگر وارد کشور سوریه می‌شود که شامل دارو، پتو، لوازم بهداشتی و مواد غذایی است. در حوزه‌های دیگر نیز تلاش می‌شود تا کمک های لازم انجام شود.

وی افزود: وزارت بهداشت سوریه نیز توانسته در روزهای اخیر عملکرد خوبی داشته باشد و به مردم یاری رسانی کند اما ضرورت دارد تا هم افزایی بیشتری صورت گیرد.

کولیوند ادامه داد: امروز ایران در مجامع بین المللی هلال احمر و صلیب سرخ کرسی‌هایی دارد و به مدیران خود در این عرصه اطلاع دادیم که ضرورت دارد تا دبیرکل صلیب سرخ جهانی بازدیدی از حلب داشته باشد. باید یک ارزیابی صورت گیرد تا چه مواردی در سوریه مورد نیاز است که در یک همکاری جهانی به کمک سوریه بشتابیم.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: اقدام دیگری که صورت گرفت این موضوع است که بیانیه ای آماده شده تا کشورهای تحت تحریم که به شکل های مختلف از تحریم ها آسیب می‌بینند شناسایی شده و این ظلمی‌که به آن‌ها می‌شود در فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر ثبت و در تاریخ ماندگار شود.

وی افزود: امروز جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ۲ میلیون نیروی داوطلب دارد که جمع قابل توجهی از آنها آموزش دیده هستد و در شرایط بحرانی می‌توانند گره گشا باشند. هلال احمر ایران این آمادگی را دارد تا آموزش ها و تجربیات را در اختیار کشور سوریه نیز قرار دهد. این تجربیات در حوزه پزشکی و فیزیوتراپی نیز وجود دارد و قطعات مصنوعی بدن نیز هم اکنون در هلال احمر ایران ساخته می‌شود که آسیب دیدگان جنگی سوریه نیز می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

کولیوند ادامه داد: تولید دارو و بسیاری از تجهیزات دیگر نیز در هلال احمر تداوم دارد که می‌تواند در این شرایط سخت با قیمتی مناسب در اختیار وزارت بهداشت سوریه قرار گیرد تا همکاری‌ها نیز در این حوزه افزایش یابد.

رئیس جمعیت هلال احمر تصریح کرد: آماده امضای تفاهم نامه و در اختیار قرار دادن تجربیات خود در حوزه بلایای طبیعی هستیم و این همکاری‌ها می‌تواند نتایج مطلوبی برای هر دو کشور در پی داشته باشد.

کولیوند در دیدار با نخست وزیر سوریه گفت: جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت سوریه است و تلاش می‌کند تا کمک رسانی خوبی به زلزله زدگان سوریه انجام شود. امروز یک محموله امدادی و فردا نیز یک محموله دیگر وارد کشور سوریه می‌شود که شامل دارو، پتو، لوازم بهداشتی و مواد غذایی است. در حوزه‌های دیگر نیز تلاش می‌شود تا کمک های لازم انجام شود.

وی افزود: وزارت بهداشت سوریه نیز توانسته در روزهای اخیر عملکرد خوبی داشته باشد و به مردم یاری رسانی کند اما ضرورت دارد تا هم افزایی بیشتری صورت گیرد.

کولیوند ادامه داد: امروز ایران در مجامع بین المللی هلال احمر و صلیب سرخ کرسی‌هایی دارد و به مدیران خود در این عرصه اطلاع دادیم که ضرورت دارد تا دبیرکل صلیب سرخ جهانی بازدیدی از حلب داشته باشد. باید یک ارزیابی صورت گیرد تا چه مواردی در سوریه مورد نیاز است که در یک همکاری جهانی به کمک سوریه بشتابیم.

رئیس جمعیت هلال احمرافزود: ایران این آمادگی را دارد تا آموزش ها و تجربیات را در اختیار کشور سوریه نیز قرار دهد. این تجربیات در حوزه پزشکی و فیزیوتراپی نیز وجود دارد و قطعات مصنوعی بدن نیز هم اکنون در هلال احمر ایران ساخته می‌شود.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.