وزیر فرهنگ با بیان اینکه ایران یکی از مهم‌ترین و متنوع‌ترین کشورها در حوزه موسیقی به ویژه موسیقی نواحی است، گفت: یکی از اهداف مهم وزارت فرهنگ در دوره جدید در سال آینده حمایت از جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای است.

اسماعیلی: حمایت از جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای از رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ است

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ که شامگاه جمعه به همراه امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در نخستین روز سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر به تماشای اجرای ارکستر موسیقی ملی ایران در تالار وحدت نشسته بود، در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران با بیان اینکه خوشبختانه جشنواره موسیقی فجر با استقبال جامعه هنری موسیقایی کشور آغاز شده است، گفت: حضور معنادار مردم و هنرمندان یکی از ویژگی های غیرقابل کتمان جشنواره موسیقی فجر امسال است که از این بابت باید از جامعه هنری و علاقمندان به حوزه موسیقی قدردانی کرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در خصوص تقویت فعالیت های بخش موسیقی هیچ مانعی نداریم، تصریح کرد: در این خصوص مباحث مرتبط با حوزه آموزش و حمایت از اهالی موسیقی در اولویت قرار دارد زیرا حوزه موسیقی را یکی از نقاط قوت حوزه فرهنگ کشور می دانیم، از سویی نقاط مختلف کشور از موسیقی خاص محلی برخوردار است که این مسئله پدیده منحصر به فرد به شمار می‌رود که تنها به ایران منحصر می‌شود.

وزیر فرهنگ در ادامه به سفر اخیر خود برای حضور در روزهای فرهنگی ترکمنستان در عشق‌آباد اشاره کرد و گفت: در این رویداد بین المللی استقبال قابل توجهی از اجرای موسیقی مناطق ایران عزیز شد و از سال آینده نیز حمایت از جشنواره های منطقه ای و محلی یکی از اهداف معاونت هنری وزارت ارشاد خواهد بود.

وی در ادامه افزود: وزارت فرهنگ در دوره جدید به دنبال ایجاد فضایی برای بیشترین همکاری و همراهی با جامعه هنری است و در این مسیر تمامی موانع را با همیاری اصحاب فرهنگ و ارشاد مرتفع خواهد شد.

اسماعیلی: حمایت از جشنواره‌های ملی و منطقه‌ای از رویکردهای اصلی وزارت فرهنگ است

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنان خود به وضعیت برپایی جشنواره موسیقی نواحی اشاره کرد و گفت: قرار است جشنواره‌های موسیقی به ویژه جشنواره موسیقی نواحی در پنج منطقه کشور برگزار شود که طبیعتاً کرمان و گرگان نیز جزوی از آنها هستند، تصمیم داریم حصار را از جشنواره‌های موسیقی نواحی برداریم و آن را به سراسر کشور تعمیم دهیم.

اسماعیلی در ادامه در خصوص جایگاه موسیقی انقلابی در سی و هشتمین جشنواره موسیقی فجر گفت: امسال بخش ویژه سرود در جشنواره تولیدات قابل تاملی به اجرا در خواهد آمد همچنین از بسیاری از خوانندگان باسابقه عرصه موسیقی انقلابی در جشنواره سی و هشتم تجلیل به خواهد آمد و یکی از سیاست‌های جدی معاونت امور هنری تعامل با کانون‌های مساجد در حوزه‌های مرتبط با موسیقی انقلاب است.

پایان پیام

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.