سخنگوی اسبق ارتش رژیم صهیونیستی گفت: اسرائیل در بدترین وضعیت و سخت ترین دوراهی در ۲۰ سال گذشته خود قرار دارد.

اسرائیل در بدترین شرایط ۲۰ سال گذشته قرار دارد

به گزارش قدس آنلاین، رونین مانلیس روز شنبه افزود: هرج و مرج ویرانگر در کرانه باختری، توانایی ارتش را به فرسایش می کشاند و از انجام وظایف اصلی خود باز می دارد.

رژیم صهیونیستی در ماههای اخیر جنایت های زیادی علیه مردم فلسطین بویژه در کرانه باختری رود اردن مرتکب شده است. در پاسخ به این جنایت آفرینی صهیونیستها نیز عملیات ضد صهیونیستی شهروندان و مبارزان فلسطینی در طول ماه‌های اخیر در مناطق مختلف کرانه باختری رود اردن به شدت افزایش یافته است؛ به گونه‌ای که سران سیاسی و نهادهای نظامی و امنیتی این رژیم به ناتوانی خود در مقابله با این عملیات‌ اذغان کرده و درباره گسترش آن هشدار می‌دهند.

تا پیش از این صهیونیست‌ها فقط در جنوب سرزمین‌های اشغالی و در منطقه غزه با فلسطینی‌ها درگیر بودند اما اکنون کرانه باختری در شرق فلسطین به دلیل مسلح شدن جوانان آن، به کمین گاهی برای صهیونیست‌های بزدل تبدیل شده و خواب راحت را از چشمان آنها گرفته است.

روزنامه اسرائیلی یدیعوت آحارونوت نیز اواخر دیماه نوشت: کرانه باختری بزرگترین چالش رئیس جدید ستاد کل ارتش رژیم صهیونیستی است.

این روزنامه صهیونیستی اضافه کرد: با وجود تهدیدهای ایران و حزب الله از شمال، بازدید هرتزی هالیوی از مقر ارتش در کرانه باختری در نخستین روز کاری وی بی دلیل نیست زیرا او می داند که کرانه باختری یک منطقه درحال انفجار است.

این رسانه صهیونیستی نوشت: کرانه باختری یک بشکه انفجاری است و ارتش اسرائیل از ۱۰ ماه پیش تلاش می کند که از این انفجار جلوگیری کند.

هزینه ای که ارتش در این منطقه می پردازد بسیار بالاست و حتی آموزش ها و تمرینات ارتش را با مشکل روبرو کرده و بر آمادگی آن تاثیر گذاشته است.

هالیوی باید تصمیم بگیرد که عملیات "درهم شکننده امواج" قرار است تاکی ادامه پیدا کند و برنامه او برای این منطقه پیچیده چیست.

یدیعوت آحارونوت اضافه کرد: حملات در کرانه باختری رو به افزایش است و آنچه باعث نگرانی بیشتر می شود، این است که این حملات فردی است و پیش بینی و مقابله با آن بسیار دشوار است و افزایش این عملیات به معنای افزایش شمار کشته ها است که می تواند به حملات بزرگتر منجر شود.

این رسانه صهیونیستی همچنین نسبت به کاهش هماهنگی امنیتی کابینه جدید با تشکیلات خودگردان که در دولت قبل بدون تغییر ادامه یافته بود، هشدار داد و نوشت: یکی دیگر از چالش های هالیوی در کرانه باختری، رفتار با یوآو گالانت وزیر جنگ و بتسلئیل سموتریچ وزیر دارایی است که بر اموری تسلط دارند که برای فلسطینی ها مهم است.

این روزنامه به رئیس جدید ستاد ارتش رژیم صهیونیستی پیشنهاد کرد که خط تماس با مناطق فلسطینی نشین را تقویت و دیوار حائل در منطقه جنوب و شمال الخلیل را تکمیل کند و امنیت شهرک نشین هایی که نسبت به تیراندازی ها اعتراض دارند را تامین کند.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.