کارشناس بازار سرمایه گفت: با اصلاح نرخ خوراک پتروشیمی ها می توان امید داشت بازار بیش از پیش به این صنعت روی خوش نشان داده و باعث ایجاد تحرکات مثبتی در این صنعت و در نهایت سایر صنایع شود.

تصمیمات دولت در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی‌ها می‌تواند اعتماد را به بازار سرمایه برگرداند

به گزارش قدس آنلاین، کوروش آسایش، کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: همواره یکی از دغدغه های اصلی صنعت پتروشیمی در زمان ارائه بودجه بحث خوراک این صنعت و نرخ گذاری آن بوده که امسال هم با توجه به کاهش نرخ گاز جهانی و از طرفی افزایش نرخ اعلامی در بودجه باعث شد اما و اگرهایی در صورت های مالی شرکت های این صنعت به وجود آید، چراکه نرخ اعلامی باعث کاهش رقابت پذیری صنعت پتروشیمی در منطقه و رقبای خارجی می شد.

وی در واکنش به واگذاری قیمت گذاری نرخ خوراک این صنعت به دولت می گوید: حال با اصلاح نرخ می توان امید داشت بازار بیش از پیش به این صنعت روی خوش نشان داده و باعث ایجاد تحرکات مثبتی در این صنعت و در نهایت سایر صنایع شود. اصلاح نرخ خوراک از سویی باعث ایجاد سودآوری بیشتر این صنعت می شود و از سویی دیگر که بسیار با اهمیت تر بوده اثر گذاری بر کلیت بازار است که باعث می شود یک اقدام جدی از طرف دولت جهت منافع سهامداران در بازار شناخته شود.

کارشناس بازار سرمایه ابراز کرد: اما باید دید دولت به چه صورت نرخ گذاری را پیاده سازی می کند که در این راستا نقش سازمان بورس و وزارت اقتصاد و دارایی بسیار با اهمیت و حیاتی است اعتماد بازار که از بین می رود تنها با اقدامات مثبت دولت مردان وقت قابل بازگشت است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.