رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران اعلام کرد که در بودجه ۱۴۰۲ شهرداری تهران تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تعمیر پروژه‌های فعلی در دستور کار قرار دارد.

کاهش ۱۶۰۰ میلیاردی بودجه فرهنگی ۱۴۰۲ شهرداری تهران/تکمیل پروژه‌های فرهنگی پایتخت در اولویت

به گزارش قدس آنلاین، نرگس معدنی‌پور در مورد بودجه فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در لایحه بودجه ۱۴۰۲ که بررسی آن در کمیسیون تخصصی فرهنگی و اجتماعی شورای شهر به پایان رسیده است، گفت: بررسی بودجه حوزه فرهنگی و اجتماعی در کمیسیون تخصصی به اتمام رسیده؛ اما برای نهایی شدن بودجه این مهم باید در صحن علنی مورد بررسی و تصویب قرار گیرد.

وی با بیان این‌که اولویت ما برای بررسی بودجه اجرای احکام برنامه چهارم توسعه شهر تهران بود چرا که در این برنامه ۲۴ حکم در حوزه فرهنگی و اجتماعی بود، اظهار کرد: در بررسی بودجه فرهنگی شهرداری تهران مناطق، تکمیل پروژه‌های باقی‌مانده را در اولویت قرار دادیم. به عبارت دیگر بودجه را در حوزه زیرساختی به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اختصاص داده و کمتر به ایجاد زیرساخت‌های جدید توجه کردیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان این‌که یکی دیگر از اهداف ما که در برنامه چهارم توسعه شهر تهران مورد توجه قرار گرفته است تکمیل، تعمیر و بروزرسانی مجموعه‌های قبلی است، گفت: یکی از مشکلات ما این است که مجموعه‌های موجود نیز بروزرسانی نشده و غیرفعال هستند و از آنجایی که چند سال به آنها توجه نشده است مستهلک شده و غیرفعال هستند که برهمین اساس هم در برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران و هم در بودجه سال ۱۴۰۲ به تعمیر و تجهیز این مجموعه‌ها توجه کردیم.

معدنی‌پور اضافه کرد: در بررسی بودجه سال ۱۴۰۲ شهرداری تهران در حوزه فرهنگی و اجتماعی به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام و تجهیز و بروزرسانی پروژه‌های موجود توجه شده است و همچنین به بحث ارتقاء فرهنگی، آموزش شهروندی، خانواده محوری و ترویج سبک زندگی ایرانی – اسلامی توجه شده است.

وی اظهار کرد: از آنجایی که رویکرد و اولویت اول شورای شهر تهران تجهیز و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی بود و سهم زیادی از بودجه به حمل و نقل اختصاص داده شد، مابقی بودجه‌ها از جمله بودجه‌های فرهنگی تحت تاثیر قرار گرفت، به گونه‌ای که بودجه ۹۱۰۰ میلیارد تومانی فرهنگی و اجتماعی به ۷۵۰۰ میلیارد تومان رسید؛ اما این عدد باز هم حدودا ۱۰ درصد از بودجه شهرداری را به خود اختصاص داده است که البته با توجه به حجم کارهای فرهنگی کافی نیست که سعی کردیم با توجه به محدودیت‌ها و اولویت‌ها بهترین استفاده را از بودجه ببریم.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در مورد تعداد پروژه‌های نیمه تمام با تاکید بر این‌که تعداد این نوع پروژه‌ها بسیار زیاد است؛ اما براساس میزان پیشرفت آنها را در لیست اولویت تکمیل قرار دادیم، تصریح کرد: پروژه‌هایی که پیشرفت فیزیکی آنها بیش از ۶۰ درصد باشد در اولویت تکمیل قرار دارند و تلاش داریم در طول سه سال آینده که احکام برنامه چهارم توسعه شهر تهران باید عملی شود؛ تکمیل پروژه‌ها را به اتمام برسانیم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.