رئیس رژیم صهیونیستی با ابراز نگرانی مجدد نسبت به فروپاشی این رژیم گفت که اختلافات داخلی عمیق تر و دردناک تر شده و بحران های موجود اکنون آن را در مقابل یک آزمون سرنوشت ساز قرار داده است.

هرتزوگ: اختلافات داخلی عمیق تر و دردناک تر شده است

به گزارش قدس آنلاین، «اسحاق هرتزوگ» نسبت به فروپاشی رژیم صهیونیستی به دلیل اختلافات داخلی گسترده در پی تصمیم کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم برای اجرای «اصلاحات قضایی» هشدار داد.

وی در بیانیه ای تاکید کرد که نسبت به اتفاقاتی که در میان «اسراییلی ها» رخ می دهد، بسیار نگران است.

هرتزوگ اذعان کرد که رژیم صهیونیستی با توجه به اختلافات و بحران های موجود اکنون در مقابل یک آزمون سرنوشت ساز قرار دارد.

وی گفت که اختلافات و شکاف هایی در رژیم صهیونیستی می بیند که امروز عمیق تر ودردناک تر شده و با جدیت به این مساله فکر می کند.

رئیس رژیم صهیونیستی ادامه داد: طی هفته گذشته از صمیم قلب دیدارها ‌و تماس هایی با طرف های مختلف و تاثیرگذار داشتم و درخصوص اختلافات موجود رایزنی کردم.

وی گفت که برای رسیدن به گفت وگو و توافق تمام تلاش خود را کرده است.

هرتزوگ همچنین مدعی شد: از طریق تماس هایی که داشتم، به این نتیجه رسیدم که طی یک مدت کوتاه و چند روزه می توانیم به توافق برسیم.

این سومین باری است که هرتزوگ از زمان روی کار آمدن کابینه نتانیاهو نسبت به بروز جنگ داخلی در رژیم صهیونیستی و فروپاشی آن هشدار می دهد.

ائتلاف حاکم راست افراطی به ریاست «بنیامین نتانیاهو» از زمان روی کار آمدن، یک سری اقدامات و تصمیماتی را اتخاذ کرده که از نظر جناح اپوزیسیون و رئیس رژیم صهیونیستی باعث خواهد شد که این رژیم به سمت تشدید بحران داخلی و حتی جنگ داخلی حرکت کند. تصمیم کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی رژیم صهیونیستی هم اکنون به محور تنش های سیاسی و اختلاف نظرها بین ائتلاف حاکم و جناح اپوزیسیون منجر شده است.

در هفته های گذشته، ده‌ها شهر از شمال تا جنوب فلسطین اشغالی از جمله تل آویو، حیفا، قدس اشغالی، بئر السبع، ریشون لتسیون و هرتزلیا صحنه تظاهرات علیه کابینه راست افراطی نتانیاهو بوده است. شنبه شب نیز هزاران نفر برای هفتمین هفته در تل آویو و سایر شهرهای فلسطین اشغالی علیه کابینه نتانیاهو تظاهرات کردند.

این تظاهرات‌ ها در سایه جدال شدید بین ائتلاف کابینه راست افراطی به ریاست نتانیاهو و جناح اپوزیسیون به ریاست «یائیر لاپید» نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی برگزار می شود.

سران اپوزیسیون رژیم صهیونیستی هدف کابینه نتانیاهو برای تغییرات در نظام قضایی را تضعیف آن و تلاش نتانیاهو برای جلوگیری از محاکمه خود به خاطر سه پرونده فساد مالی و رشوه خواری می‌دانند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.