نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکنون نزدیک به یک میلیون کارگر ساختمانی پشت نوبت نام نویسی برای بیمه تامین اجتماعی هستند.

یک میلیون کارگر ساختمانی پشت نوبت بیمه تامین اجتماعی

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید سلمان ذاکر افزود: با تایید طرح اصلاح قانون بیمه تامین اجتماعی کارگران ساختمانی توسط شورای نگهبان، اجرای این قانون به تمامی دستگاه ها جهت اجرا ابلاغ شده و در مقام اجرا قرار دارد و از زمان ابلاغ آن تمامی کارگران ساختمانی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

وی تصریح کرد: با تایید طرح اصلاح ماده ۵ قانون بیمه تامین اجتماعی، سالانه ۷۰۰هزار کارگر ساختمانی ساماندهی وتحت پوشش بیمه قرار می گیرند.

حجت الاسلام ذاکر با تاکید به اینکه طبق این قانون هر کارگری که در یک ساختمان کار می کند باید توسط کارفرما بیمه شود، اظهارکرد: شورای نگهبان به حکم الزام پرداخت سهم کارفرما توسط افراد ناتوان تحت پوشش نهاد های حمایتی ایراد گرفته بود که مجلس با افزودن یک تبصره به ماده واحده ، این طرح را اصلاح و مقرر شد افراد ناتوان تحت پوشش کمیته امداد وبهزیستی که شخصا متقاضی پروانه ساختمانی هستند تا ۵۵ متر مربع معاف از پرداخت سهم کارفارما باشند و از ۵۵تا۱۰۰مترمربع نیز برای هرمتر مربع ۲درصد سهم کارفرمایی پرداخت کنند.

وی ادامه داد: همچنین افراد ناتوان نیز توسط وزارت تعاون و رفاه اجتماعی و با همکاری نهاد های حمایتی شناسایی ومعرفی می شوند.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: در آذربایجان غربی ۴۰هزار کارگر ساختمانی شناسایی شده که ۷ هزار نفر آن در ارومیه و فاقد بیمه هستند که با اجرای این قانون تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.