مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران از تصمیمات ویژه در امور نگهداشت شهری خبر داد و گفت: با تصمیمات اتخاذ شده بسیاری از روندها اصلاح می‌شود و در صورت اجرایی شدن طرح‌ها، نگهداشت شهر تهران طی سه ماه آینده متحول خواهد شد.

ممنوعیت استفاده از صغر سنی و کبر سنی در حوزه خدمات شهری

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا جعفری، مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران در خصوص نگهداشت شهر اظهار کرد: عامل اصلی در نگهداشت شهر «شهروندان» هستند. اگر یک شهروند در نگهداشت شهر فعل خواستن را عملی کند، کمک به سزایی به خادمین خود در شهرداری می‌کند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران در طول روز، چهار مرتبه زباله از سطح شهر جمع‌آوری می‌کند، این امر در هیچ کجای دنیا مرسوم نیست و البته منجر به تحلیل نیروی شهرداری نیز می‌شود. اگر شهروندان 9 شب زباله‌های خود را بیرون بگذراند و همانطور که بارها از سوی شهرداری اعلام شده که در این ساعت آماده جمع‌آوری صد در صد زباله‌ها در سطح شهر تهران هستیم، ما بقی ساعات روز را به ارائه دیگر خدمات شهری خواهیم پرداخت.

مدیرکل امور خدمات شهری شهرداری تهران با بیان اینکه ساعت 21، 5 بامداد، 12 ظهر و از ساعت 2 تا 5 بعد از ظهر، ساعات جمع آوری زباله از سطح شهر تهران است، اظهار کرد: در حال حاضر با تغییر مدیریت شهری سیر خوبی را در ارتقای نگهداشت شهر طی می‌کنیم.

جعفری با اشاره به اقدامات شهرداری در به‌روز رسانی آنالیزهای نگهداشت شهر تهران، اظهار کرد: در حال اصلاح چالش ها و مشکلات نگهداشت شهر هستیم تا بتوانیم خدمات بهتری را به شهروندان ارائه کنیم، اما به‌عنوان کسی که چند سالی است افتخار خادمی در شهرداری تهران را دارد،‌ بر این باورم هیچ عاملی به اندازه شهروندان نمی تواند در نگهداشت شهری به شهرداری کمک کند.

وی گفت: زباله‌های ریزشی شهروندان و زباله‌های پرتابی از داخل ماشین، زباله‌هایی که قاعدتا باید در مخازن زباله‌ها قرار بگیرد، منجر به اتلاف وقت نیروهای شهرداری می‌شود. این زباله‌ها در محورها به‌ویژه در بزرگراه‌ها، چالش‌آفرین و آسیب‌رسان به شهروندان است. اگر مردم پای کار نگهداشت شهر باشند، شاهد تحول خوبی خواهیم بود. با همدلی می‌توانیم شهری آراسته و زیبا داشته باشیم.

وی از تصمیمات ویژه ستاد کل شهرداری تهران در امور نگهداشت شهری خبر داد و گفت: با تصمیمات اتخاذ شده بسیاری از روندها اصلاح می‌شود. طرح‌هایی به صورت آزمایشی در سه منطقه تهران در حال اجرا است که در صورتی که نتیجه آن مثبت باشد، در سطح شهر تهران اجرایی خواهند شد. در صورت اجرای این طرح ها، نگهداشت شهر تهران طی سه ماه آینده متحول خواهد شد.

وی در خصوص استفاده از کودکان کار در شهرداری تهران گفت: در قراردادهای حوزه نگهداشت و نظام‌نامه فنی و اجرایی خود به پیمان کارها ابلاغ کرده ایم که حق استفاده از کودک کار را تحت هیچ شرایطی ندارند و اگر موردی باشد حتما برخورد می‌کنیم.

وی در خصوص فیلم منتشر شده از استفاده کودک کار در شهرداری تهران بیان کرد: بررسی و پیگیری این فیلم در دستور کار سازمان بازرسی شهرداری تهران قرار گرفته است.

جعفری گفت:‌ حوزه خدمات شهری هشدارهای لازم را به مناطق اعلام ابلاغ کرده است، بر اساس این ابلاغ‌ها حق استفاده از صغر سنی و کبر سنی ندارند، اجرای این شیوه نامه را پیگیری می‌کنیم و اگر موردی باشد حتما برخورد لازم را خواهیم کرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.