رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: امسال بیش‌از ۱۹۱ هزار تن میوه‌های گرمسیری موز و کنار از سطح سه هزار و ۹۸۰ هکتار از باغات استان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

برداشت ۱۹۱ هزار تن میوه‌های گرمسیری موز و کنار در بلوچستان ‌

به گزارش قدس آنلاین، سیدمحمدرضا سیدحسینی اظهار کرد: امسال بیش‌از ۱۹۱ هزار تن میوه‌های گرمسیری موز و کنار از سطح سه هزار و ۹۸۰ هکتار از باغات استان سیستان و بلوچستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سه هزار هکتار باغ بارور موز و ۹۸۰ هکتار باغ کنار در منطقه بلوچستان واقع در جنوب استان وجود دارد، گفت: تاکنون بیش‌از چهار هزار و ۳۰۰ تن میوه گرمسیری کنار و ۱۸۷ هزار تن موز در استان برداشت شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان‌های دشتیاری، زرآباد، سرباز، کنارک و چابهار به ویژه منطقه "عورکی" بخش "پیرسهراب" عمده مناطق کشت موز و شهرستان‌های فنوج، سرباز، نیکشهر، کنارک، چابهار، قصرقند و دلگان عمده مناطق کشت کنار را در استان به خود اختصاص داده‌اند.

سیدحسینی با اشاره به اینکه رتبه نخست تولید و سطح زیرکشت موز در کشور به سیستان و بلوچستان اختصاص دارد، گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۳ هزار تن موز و ۶ هزار و ۵۰۰ تن کنار از سطح باغات استان برداشت و روانه بازار مصرف شود.

منبع: خبرگزاری برنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.