دبیر ستاد مرکزی راهیان نور گفت: امسال به دلیل تقارن با تعطیلات نوروز و ماه رمضان اردوهای راهیان نور از اول اسفند یعنی امروز تا سوم فروردین برگزار می‌شود.

آغاز رسمی اعزام کاروان‌های راهیان نور از امروز تا ۳ فروردین/ «ما متحدیم» شعار امسال راهیان نور شد

به گزارش قدس آنلاین، نشست خبری راهیان نور سال ۱۴۰۱ با حضور سرهنگ مهدی امیریان دبیر ستاد مرکزی راهیان نور و اصحاب رسانه صبح امروز دوشنبه اول اسفندماه در ساختمان مرکزی راهیان نور برگزار شد.

سرهنگ امیریان با اشاره به اینکه راهیان نور بستری برای جهاد تبیین است که به وسیله‌ آن می‌توان پیام انقلاب اسلامی و معارف دفاع مقدس را به نسل بعد منتقل کرد، اظهار داشت: رهبر انقلاب در بیانیه گام دوم فرمودند برای اینکه آینده روشن ترسیم کنیم باید گذشته خود را بشناسیم و راهیان نور وسیله شناخت این گذشته و انتقال به نسل آینده است.

وی راهیان نور را یک‌حرکت عظیم فرهنگی دانست و افزود: در راهیان نور اقشار به ویژه جوانان و خانواده‌ها حضور دارند و به تبع آن، این عملیات فرهنگی جنبه‌های مختلفی دارد.

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور ابراز داشت: محدوده فعالیت این ستاد در حوزه سیاست‌گذاری هدایت و حمایت است که ۱۱ قرارگاه سپاه، بسیج، ارتش و فراجا اقدامات عملیاتی را انجام می‌دهند که قرارگاه رسانه دانشجویی، دانش‌آموزی و بین‌الملل اقدامات اجرایی عملیاتی را بر عهده دارند.

وی ادامه داد: شبکه خادمین، مبلغین راویان و مؤسسات مردم نهاد کار خدمات‌رسانی درخور زائرین را برعهده دارند.

حضور ۶ هزار خادم در یادمان‌ها

سرهنگ امیریان با بیان اینکه ۶ هزار خادم خواهر و برادر در یادمان‌ها و محل‌های اسکان راهیان نور امسال حضور خواهند داشت، اظهار داشت: توانمندسازی‌ها صورت گرفته و راویان به صورت همراه در کاروان‌ها و استقراری در یادمان‌ها حضور دارند.

وی افزود: محدوده جغرافیای راهیان نور هفت استان است که در اسفندماه جاری استان‌های خوزستان و ایلام مقصد اصلی زائران خواهد بود.

زمان اوج راهیان نور سال ۱۴۰۱

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور تصریح کرد: هر ساله ایام اوج اعلام می‌شد که از اواخر اسفند تا اواسط فروردین بود، امسال به دلیل تقارن با تعطیلات نوروز و ماه رمضان اوج راهیان نور از اول اسفند یعنی امروز تا سوم فروردین قرار داده شده است.

وی گفت: راهیان نور و یادمان‌ها در هیچ یک از روزهای سال تعطیل نیست، اما ایام اوج خدمات بهتری داده می‌شود.
البته یادمان‌ها به فراخور روزهای جشن و ولادت برنامه‌های ویژه‌ای دارند.

اولویت راهیان نور امسال سفر ایمن است

سرهنگ امیریان با تأکید بر اینکه اولویت اصلی راهیان نور برگزاری سفری ایمن است، تصریح کرد: راهیان نور امن را محور امسال قرار دادیم و در این رابطه ۲ کمیته امنیتی و انتظامی و بهداشت و درمان تلاش می‌کنند راهیان‌نور ایمن را اجرا کنند.

ما متحدیم شعار امسال راهیان نور

وی با بیان اینکه شعار راهیان نور امسال ما متحدیم است، افزود: یکی دیگر از اولویت‌های ما اعزام حداکثری است و تلاش داریم همه اقشار مردم با اولویت جوانان‌ و نوجوانان در این عملیات فرهنگی شرکت کنند.

وی ادامه داد: بحث حضور خانواده‌ها در سال‌های اخیر اوج گرفته که این وظیفه ما را در قبال حمایت از کاروان‌های خانوادگی و ماشین‌های شخصی بیشتر می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.