دبیر انجمن شرکت های پخش دارو گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال ١٣٩٨، به شرکت های پخش دارو ٣٧٧میلیارد تومان بدهی دارد. 

بدهی ٣٧٧میلیارد تومانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد 

به گزارش قدس خراسان، با توجه به گرانی های اخیر ظهر امروز، ٢ام اسفند ماه ١۴٠١ محسن داوری، فرماندار مشهد با حضور جمعی از نمایندگان دستگاهی اجرایی از جمله تعزیزات، غذا و دارو، اصناف به صورت سرزده به دو انبار توزیع و پخش دارو و یک انبار برنج سرکشی کرد.

فرماندار مشهد قبل از شروع این بازدید اظهار کرد: با توجه به اتفاقات اخیر، در بعضی از بخش های بازار نارسایی ها و گرانی هایی اتفاق افتاده است که بنا داریم در این بازدید با همراهی متولیان امر و دستگاه های اجرایی و نظارتی، بخش های دارویی و صنعتی بازار را ارزیابی کنیم و چنانچه تخلفی هم مشاهده شد با حضور نمایندگان دستگاه ها رسیدگی لازم انجام شود.

گره کور عرضه ٧۵٠تن برنج وارداتی

بازید از یک انبار برنج در محدوده پیامبر اعظم اولین مقصد حضور فرماندار مشهد و هیات همراه بود.

مالک انبار درباره مشکل عدم عرضه ٧۵٠تن برنج وارداتی خود گفت: دو سال قبل حدود ٢۵٠٠تن برنج وارد کردم و به خاطر مشکلات ارزی دو سال در گمرک چابهار ماند. بعد از دو سال نتوانستیم مشکل انتقال ارز را حل کنیم.
برنج ها زمانی که در گمرک چابهار بود، تاریخ انقضاء آن ها گذشت. طبق قانون معاونت غذا و دارو با بررسی های انجام شده ۶ماه تاریخ انقضاء را تمدید شد. از ٢۵٠٠تن توانستیم ١٢٠٠تن را در خرداد ماه عرضه کنیم. در خرداد ماه مشکلی برای ما پیش آمد و انبار ما سه ماه پلمپ شد و برای تاریخ انقضاء دوباره به مشکل خوردیم.

مالک انبار برنج ادامه داد: موضوع خدمت دادستانی مطرح شد و دادستانی اعلام برائت کرد و مجدد تاییدیه غذا دارو الزامی شد و غذا دارو با توجه به آزمایشاتی که انجام داده و دریافت ١٧میلیون هزینه هنوز نتیجه را اعلام نکرده است تا ما تعیین تکلیف شویم.

وی افزود: این کالاها با ارز آزاد وارد شده است و از ارز دولتی استفاده نکرده ایم و به بانک مرکزی هم اعلام کرده ایم اما پاسخ داده اند که ارز نداریم و در این باره نامه هم داریم و همچنان بلاتکلیف هستیم.

فرماندار مشهد ضمن بررسی موارد اعلامی در پیگیری این مشکل دستور داد تا معاونت غذا و دارو اقدامات لازم را انجام دهد و تعزیرات اقدام به کشف قیمت واقعی این محموله برنج کند.

پخش دارو استان طلبکار است

بازدید از انبار توزیع و پخش دارو در منطقه پیامبر اعظم مقصد بعدی فرماندار مشهد بود.

در این بازدید داوری ضمن بررسی موارد فنی و اسناد توزیع این انبار ضمن بیان تذکرات لازم خواستار بررسی صحت مرخصی ساعتی مسئول فنی شد که مستندات لازم توسط شرکت ارائه شد.

در این بازدید سجادی، دبیر انجمن شرکت های پخش دارو ضمن تشکر از توجه و ورود فرماندار به حوزه دارو عنوان کرد: نباید یک بخشی به مشکلات نگاه کرد، دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال ١٣٩٨، به شرکت های پخش دارو ٣٧٧میلیارد تومان بدهی دارد به این مساله هم ورود کنید.

داوری در پاسخ به این درخواست گفت: این بدهی از قبل هم وجود داشته و در یک سال گذشته یکبار هم به فرمانداری برای حل این موضوع مراجعه نکرده اید اما در این میان در فرمانداری پیگیر حل این موضوع بوده ایم اما کمبودها دلیل نمی شود که ترک فعلی در انجام کارها صورت گیرد.

در پایان از شرکت توزیع داروی دیگری بازدید صورت گرفت که با توجه به وجود شیرخشک در این شرکت فرماندار مشهد در خصوص نحوه توزیع آن جزئیاتی را جویا شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.