نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: بسیاری از صنایع ما امروز مشکل ارزی دارند و کسی که تولید کننده است با تمام وجود در حال فعالیت است که با توجه به شرایط کار بزرگی انجام می دهند.

 تامین ارز از مشکلات واحدهای تولیدی است

به گزارش قدس خراسان، جواد کریمی قدوسی صبح امروز ١١خرداد ١۴٠٢ در بازدیدی که در راستای حل مشکلات یک واحد تولیدی دانش بنیان تجهیزات پزشکی ارتوپدی، ایمپلنت و پودر به همراه فرماندار مشهد و جمعی از مسئولان علوم پزشکی مشهد، داشتند، اظهار کرد: بسیاری از صنایع ما امروز مشکل ارزی دارند و کسی که تولید کننده است با تمام وجود در حال فعالیت است و تولید کنندگانی که مجموعه های این چنینی را در این شرایط مدیریت می کنند فعالیت بزرگی انجام می دهند. 

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازدیدهای گذشته خود از مجموعه دانش بنیان تجهیزات پزشکی در راستای مشکلات آن یادآور شد: مجموعه های بزرگ تولیدی یک شبه درست نشده  اند و گاهی ٢٠تا٣٠سال زمان برده تا مجموعه ای شکل بگیرد. 

وی افزود: طرح مشکلات صنعت در جمع های این چنینی که به ملت، انقلاب، مردم و داشته هایمان متعهد هستیم ضروری است تا به سمت حل آن حرکت کنیم. 

 فرماندار مشهد در ادامه این بازدید تصریح کرد: در دو هفته قبل در راستای حل موانع تولید بازدیدی از این مجموعه انجام شد و به این به نتیجه رسیدیم بخش های تخصصی مربوط در این واحد تولید حضور پیدا کنند و قابلیت تولید جوانان این مرز و بوم را بینند. 

محسن داوری عنوان کرد: ما وظیفه داریم این ظرفیت را به مردم و دنیا نشان بدهیم و اگر بتوانیم خدمتی به صنعت و تولید برسانیم می توانیم بنیه تولید را تقویت کنیم و برای تعداد افراد بیشتری اشتغال ایجاد شود. 

وی افزود: بخشی از مشکلات صنعت ما نقدینگی است، نقدینگی این نیست که از نظر مالی واحدی کم دارد نقدینگی یعنی اینکه کالا در اختیار جامعه قرار داده شده اما پول آن برنگشته و مشکلاتی برای واحد تولیدی ایجاد شده است. 

وی در تشریح مشکل این واحد تجهیزات پزشکی اظهار کرد: یکی از مشکلات این واحد این است که دانشگاه های علوم پزشکی کشور از این واحد خریداری کرده اند اما بدهی های خود را پرداخت نکرده اند. 

داوری ادامه داد: حرف ما با بیمه این است که ما پول بیمه را نقدی پرداخت می کنیم چه دلیلی دارد که بیمه با تاخیر پول را پرداخت می کند و هم بیمارستان ها را فلج کرده و هم صنایع مربوط به این حوزه دچار مشکل شده اند. 

فرماندار مشهد با اشاره به بازدید امروز گفت: امروز ضمن بازدید وخداقوت به مسئولان این واحد تولیدی موثر در صنعت مشهد و کشور به این سمت حرکت شود که این مسائل را تحلیل کنیم و آنچه را که می توانیم برای این واحد تولیدی  در سطح شهرستان انجام دهیم. 

وی افزود: آشنایی دانشجویان نخبه با این واحد تولیدی و بازدید آن ها این کمک را به جوانان ما می کند تا هم الگو بگیرند و هم اینکه انگیزه ای برای آغاز این مسیر داشته باشند و در کنار آن مردم مطلع بشوند که ما در سطح شهرستان مشهد واحد تولیدی داریم که  با برندهای روز دنیا در بحث تجهیزات پزشکی در حال رقابت است. 

عضو هیات مدیره  شرکت دانش بنیان تجهیزات پزشکی تولید کننده انواع ایمپلنت ها و ارتوپدی ها عنوان کرد :محصولاتی که ما در حال تولید هستیم از نمونه خارجی اگر بالاتر نباشد پایین تر نیست. در حوزه  کیفیت این ادعا را داریم آماده هستیم به هر آزمایشگاهی تجهیزات تولیدی خود را ارسال کنیم چون به نتایج کاری خود اطمینان داریم. 

استیری ادامه داد: معضل اصلی ما نقدینگی است. دولت ارز دولتی مورد نیاز ما را به ارز نیمایی تبدیل کرده است و از طرف دیگر حدود ٣٠٠میلیارد تومان شرکت ما از دانشگاه های علوم پزشکی کشور طلب دارد که ١۴میلیارد آن مربوط به دانشگاه علوم پزشکی مشهد است که برای ادامه حیات این واحد تولیدی بحث تامین نقدینگی بسیار مهم است و از مسئولان می خواهیم نگاه ویژه ای به این مساله داشته باشند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این مراسم گفت: دستاوردهای این واحد تولیدی دانش بنیان قابل تقدیر است و در سازمان غذا و دارو تغییراتی در حال وقوع است و قرار شده که کلیه اختیارات سازمان غذا و دارو به دانشگاه علوم پزشکی مشهد واگذار شود که به جد دنبال این قضیه هستیم.

سید علی وکیلی خاطر نشان کرد : با این اتفاق بار بسیاری از واحدهای تولید کاسته می شود چون در حال حاضر بعضی از مجوزها نیاز به مراجعه به تهران دارد. در بحث مسائل مالی بحث مطالبات دانشگاه ها است که باید مدیریت شود و به دنبال تفیض اختیار مالی به معاونت غذا و دارو هستیم.

وی افزود: امیدواریم تا پایان ماه جاری این اتفاق بیفتد و بتوانیم در معاونت غذا و دارو سیاستگذاری پرداخت ها را در دارو و تجهیزات داشته باشیم و مسیر پرداخت بدهی ها کوتاه شود. 

 مدیر کل بیمه سلامت خراسان رضوی ضمن اشاره به اهمیت جهاد تبیین عنوان کرد: در جهاد تبین هم باید فعالیت های دولت تبیین شود و هم فعالیت های واحدهایی که در بخش تجهیزات دغدغه مندانه ما را به خود باوری می رسانند. 

علیرضا رمزی به مشکلات حوزه پرداخت اشاره کرد و گفت: اشکالی که در یکی از سامانه های پرداخت وجود دارد قیمت ها در آن به روز نیست. از طریق بیمه در حال حاضر ٩٠درصد هزینه ها پرداخت می شود اما چون قیمت ها به روز نیست عملا مبلغ پرداختی۵٠درصد است و اگر این نکته اصلاح شود در بحث پرداخت بیمه مبالغ به روزتر خواهد شد. 

گفتنی است؛ این واحد تولید دانش بنیان قادر به تامین ۶٠درصد از نیاز بازار داخلی انواع تجهیزات پزشکی و ایمپلنت استخوانی تروما، ایمپلنت های استخوانی فک و صورت و جمجمه، بیو مواد استخوانی، فیکساتورهای خارجی استخوان، ایمپلنت های استخوانی ستون فقرات، ابزار جراحی را به صورت مستقل دارد و سالیانه ٣میلیون قطعه را با ٣٠٠ نیروی کار تولید می کند که با افزایش نقدینگی این شرکت توان افزایش ظرفیت تولید را دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.