وزیر آموزش و پرورش گفت: دروس تعلیمات دینی و تاریخ در مدارس نیازمند توجه جدی است زیرا این دروس نقش موثری در شکل‌گیری هویت اسلامی و ایرانی دانش‌آموزان دارد.

تاکید وزیر آموزش و پرورش بر شکل‌گیری هویت اسلامی و ایرانی دانش‌آموزان

به گزارش قدس آنلاین از شورای عالی آموزش و پرورش، یوسف نوری در یکهزار و بیست و پنجمین جلسه شورای عالی ‌آموزش ‌و ‌پرورش، افزود:اصل بر آموزش حضوری است و باید سعی کرد از تعطیلی مدارس جلوگیری شود مگر در موارد بحرانی و استثنایی که چاره‌ای جز آموزش مجازی وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه کار آموزش و پرورش، حساس و تاثیرگذار در سرنوشت کشور است، افزود: برخی از مسائل آموزشی و پرورشی را باید درست ریشه‌یابی و سپس اطلاع‌رسانی کرد تا مانعی برای آموزش و پرورش کشور ایجاد نشود.

نوری با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این وزارتخانه اظهار داشت: در جشنواره فیلم فجر ۲ فیلم از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیمرغ و نشان برتر گرفت.

ماده واحده ایجاد مدرسه مجازی تصویب شد

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش نیز در این نشست گفت: ماده واحده ایجاد مدرسه مجازی پس از ارائه پیشنهادها و نظرات اعضای شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسید.

محمود امانی افزود: براساس این ماده واحده، به استناد بندهای ۴ و ۷ راهبردهای کلان و راهکارهای ۳-۵، ۲-۱۷، و ۴- ۱۷ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و به منظور فراهم کردن فرصت‌های مناسب برای تعلیم و تربیت، تسهیل فرایند آموزش و یادگیری، ارتقای کیفیت فرایند تعلیم و تربیت با تکیه بر استفاده هوشمندانه از فناوری‌های نوین و افزایش پوشش تحصیلی ایرانیان خارج از کشور که امکان دسترسی یا حضور در کلاس‌های درس را ندارند، افراد در خارج از کشور و علاقه‌مند به تحصیل در نظام آموزشی ایران، اتباع خارجی داخل کشور، داوطلبان آزاد و دانش‌آموزان لازم‌التعلیم ایرانی بازمانده از تحصیل راه‌اندازی می‌شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش تاکید کرد: در این ماده واحده اصل بر آموزش حضوری است مگر در موارد استثنایی و به تشخیص شورای مدرسه از آموزش مجازی استفاده می‌شود. امتحان مدارس مجازی به صورت حضوری است.

امانی اضافه کرد: دانش‌آموزان لازم‌التعلیم ایرانی بازمانده از تحصیل باید در مدارس روزانه ثبت‌نام و به صورت حضوری تحصیل کنند اما در صورت نداشتن امکان تحصیل حضوری، ثبت‌نام آنان در مدارس مجازی منوط به دریافت مجوز از کمیسیون خاص آموزش و پرورش محل با رعایت شرایط درج شده در این مصوبه است.

وی اظهار داشت: بر اساس این ماده واحده به وزارت آموزش و پرورش اجازه داده می‌شود مدرسه مجازی را برای سال‌های تحصیلی ۱۴۰۲- ۱۴۰۱ و ۱۴۰۳ -۱۴۰۲ به صورت آزمایشی و در چارچوب مقررات و ضوابط مدارس آموزش از راه دور و شیوه‌نامه مربوط که توسط وزیر آموزش و پرورش ابلاغ می‌شود به صورت دولتی یا غیردولتی برای همه دوره‌های تحصیلی ایجاد و نسبت به ثبت‌نام و آموزش دانش‌آموزان و داوطلبان متقاضی اقدام کند.

به گزارش وزارت آموزش و پرورش، قرار است متن کامل این مصوبه بعد از انجام اصلاحات لازم و تایید رییس جمهور و رییس شورای عالی آموزش و پرورش برای اجرا به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.