مشهد ـ مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال‌جاری بیش از ۱۱ هزار خدمت تخصصی به کودکان کار و خیابان و خانواده‌های آنها توسط بهزیستی خراسان رضوی ارائه شده است.

۱۱ هزار خدمت تخصصی به کودکان کار در خراسان رضوی ارائه شده است

به گزارش قدس خراسان به نقل از بهزیستی خراسان رضوی، مسعود فیروزی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های بهزیستی حمایت و رسیدگی به امور کودکان کار و خیابان است، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری بیش از ۱۱ هزار خدمت تخصصی به کودکان کار و خیابان و خانواده‌های آنها توسط بهزیستی خراسان رضوی ارائه شده است. باتوجه به حساسیت موضوع کودکان کار و خیابان، در سال‌جاری دو مرکز غیردولتی روزانه نیز جهت ارائه خدمات تخصصی به این کودکان راه‌اندازی شده و تأسیس یک مرکز شبانه‌روزی دیگر نیز در دست اقدام است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: از ابتدای سال‌جاری ۴۹۱ کودک کار و خیابان در مراکز بهزیستی پذیرش و تحت مراقبت و توانمندسازی قرار گرفته‌اند.

وی با بیان اینکه «طرح اقدام و عمل» یکی از اقدامات اساسی در راستای توانمندسازی کودکان کار و خیابان است، گفت: این طرح به‌منظور تقویت اجرای برنامه حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان با تاکید بر توانمندسازی خدمت‌گیرندگان انجام گرفته است. هدف این طرح ساماندهی کودکان کار و خیابان با رویکرد دوستدار کودک است. سازمان بهزیستی در کنار سایر فعالیت‌های خود، توجه ویژه‌ای به پدیده کودکان کار و خیابان دارد و به‌همین منظور طرح جذب، شناسایی و حمایت از کودکان کار و خیابان همواره در دستور کار قرار گرفته است.

فیروزی افزود: بعد از شناسایی کودکان کار توسط تیم‌های اطلاع‌رسانی یا دستگاه‌های اجرایی، مصاحبه اولیه توسط کارشناسان متخصص انجام می‌گیرد و اطلاعات تمام کودکان کار و خیابان پذیرش شده در سامانه یکپارچه کشوری از طریق اسکن عنبیه ثبت می‌شود. در هنگام تشکیل پرونده برای کودکان کار در سازمان بهزیستی اقدامات مددکاری، روانشناسی، مشاوره حقوقی و پزشکی و… انجام گرفته و مشکلات خانواده کودکان بررسی می‌گردد تا علت حضور کودک در محیط خیابان مشخص شود و در مراحل بعدی به‌صورت تخصصی حمایت‌های اجتماعی توسط مددکاران و نهادهای مربوطه از کودک به‌عمل می‌آید.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی بیان کرد: فرهنگ رفتار با این بخش از کودکان باید در بین مردم نهادینه شود. طرح حمایت اجتماعی از کودکان کار و خیابان (اقدام و عمل) یک طرح کشوری در راستای ساماندهی کودکان کار و خیابان است که بر فرهنگ‌سازی جهت نحوه رفتار صحیح با این کودکان در جامعه تاکید دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.