رئیس اتحادیه آجیل‌فروشان مشهد با بیان اینکه بازار آجیل در آشفتگی به سر می‌برد، گفت: در وضعیت کنونی نمی‌توان نرخ دقیقی برای آجیل ارائه کرد. کشاورزان و باغ‌داران نیز به ما خشکبار نمی‌فروشند.

رئیس اتحادیه آجیل‌فروشان مشهد: بازار آجیل در آشگفتگی به سر می‌برد

به گزارش قدس خراسان، علیرضا ارزانی ممقانی با اشاره به وضعیت کنونی بازار آجیل و خشکبار اظهار کرد: در حال حاضر شرایط به گونه‌ای است که برخی کشاورزان و باغ‌داران حاضر نیستند پسته خود را به عمده‌فروش‌ها عرضه کنند.

رئیس اتحادیه آجیل‌فروشان مشهد افزود: کشاورزان و باغ‌داران نیز به ما خشکبار نمی‌فروشند، چون مشتری‌هایی هستند که محصول‌شان را گران‌تر از آنان خریداری کنند. البته نمی‌توان انتظاری هم از باغ‌دار داشت. من هم به عنوان یک عمده‌فروش نمی‌توانم کالا برای عرضه تهیه کنم.

وی اضافه کرد: هم‌اکنون در بازار آجیل و خشکبار نه کسی خریدار است و نه کسی فروشنده. در واقع همه منتظر هستند شرایط کمی تغییر کند. همه این‌ها در حالی است که دولت مشغول کار و زحمت است، ولی با این شرایط، زحمات آن پایمال می‌شود.

ارزانی ممقانی با اشاره به تاثیر نرخ ارز بر قیمت خشکبار عنوان کرد: پسته قیمت جهانی دارد. در حال حاضر قیمت پسته نوع متوسط در بازار جهانی ۱۰ دلار است؛ بنابراین قیمت این کالا به دلار بستگی دارد. در وضعیت کنونی خرید پسته برای صادرکننده توجیه اقتصادی دارد چرا که رقبایی مانند آمریکا و ترکیه نیز در بازار جهانی به رقابت با ما می‌پردازند.

رئیس اتحادیه آجیل‌فروشان مشهد تصریح کرد: تنها راهکار حل این معضل تثبیت نرخ ارز است. باید شرایطی ایجاد شود که مردم بتوانند حساب ارزی برای خود باز کنند. در این صورت سرمایه‌های خود را در بانک‌ها ذخیره خواهند کرد که این ذخایر می‌تواند وارد اقتصاد کشور شود.

منبع: شهرآرا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۰۴
    0 0
    کل بازارها در اشفتی بسر میبرد