رئیس ائتلاف فتح با تاکید بر اصول قانون اساسی عراق مبنی بر ممنوعیت استفاده از سرزمین عراق جهت هرگونه تهدید به همسایگان، حضور جریانات مخالف جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان را مخالف منافع اقلیم و عراق دانست.

العامری:حضور جریانات مخالف ایران در کردستان مخالف منافع اقلیم و عراق است

به گزارش قدس آنلاین، حسین امیرعبداللهیان روز پنجشنبه در دیدار هادی العامری رئیس ائتلاف فتح و از رهبران چارچوب هماهنگی شیعی در عراق ضمن ابراز خرسندی از تشکیل دولت فراگیر در عراق، این موفقیت را به العامری و اعضای چارچوب هماهنگی شیعی تبریک گفت.

وزیر امور خارجه ضمن تاکید بر جایگاه مهم عراق در تحولات منطقه ای، به بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای پرداخت.

امیرعبداللهیان با اشاره به برخی نگرانی‌های امنیتی ناشی از حضور جریانهای ضدانقلاب و تجزیه طلب در اقلیم کردستان عراق، توسعه همکاری‌های امنیتی دو کشور و رفع اینگونه تهدیدات را از اولویتهای تهران دانست.

هادی العامری ضمن ادای احترام به شهید سردار سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس و یادآوری نقش بی بدیل سردار سلیمانی در برقراری ثبات و امنیت در منطقه، بر ضرورت تقویت همکاری های امنیتی دو کشور تاکید کرد.

العامری با اشاره بر اصول قانون اساسی عراق مبنی بر ممنوعیت استفاده از سرزمین عراق جهت هرگونه تهدید به همسایگان، حضور جریانات مخالف جمهوری اسلامی ایران در اقلیم کردستان را مخالف منافع اقلیم و عراق دانست.
گفتنی است در این ملاقات، المندلاوی، معاون اول پارلمان عراق، ابوجعفر الاسدی، وزیر کار و برخی نمایندگان پارلمان نیز حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.