۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 852843

انفجار تروریستی صبح امروز(یکشنبه) در یکی از بازارچه های شهر باراخان در ایالت بلوچستان پاکستان دست کم ۴ کشته و ۱۰ مجروج برجای گذاشت.

فیلم| وقوع انفجار در بلوچستان پاکستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تارنمای خبری "داون" پاکستان، منابع پلیس ضمن تایید خبر انفجار و تلفات آن، اعلام کردند که محل وقوع این حمله تروریستی را محاصره کرده و تحقیقات را آغاز کرده اند.

خبرهای اولیه حاکی از آن است که این حادثه تروریستی ناشی از انفجار بمب کار گذاشته شده در یک دستگاه موتور سیکلت بوده است.

تا کنون هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این اقدام تروریستی را برعهده نگرفته است.

این دومین انفجار تروریستی در بلوچستان در کمتر از ۲۴ ساعت گذشته به شمار می رود. شب گذشته نیز انفجار بمب در مسیر عبور خودروی نیروهای امنیتی در منطقه «خُضدار» ایالت بلوچستان منجر به کشته شدن دو نفر از نیروهای امنیتی شد.

در ماه های اخیر منحنی حملات تروریستی در پاکستان بار دیگر سیر صعودی به خود گرفته و گروه تروریستی موسوم به "تحریک طالبان پاکستان" مسئولیت بیشتر حملات اخیر در گوشه و کنار این کشور را برعهده گرفته است.

مقامات دولتی و امنیتی پاکستان ادعا می کنند از زمان روی کار آمدن حکومت طالبان در افغانستان، حمایت ها از گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان که زمانی مجبور به امضای قرارداد آتش بس با دولت پاکستان شده بود و در ماه های اخیر این قرارداد را عملا زیرپا گذاشت، افزایش یافته است به‌طوری که این گروه دو باره تحرکات تروریستی خود را از سر گرفته است.

طالبان افغانستان این ادعاهای مقامات پاکستان را رد می کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.