رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: آزمون آیلتس لغو نشده بلکه تعلیق شده است، برای سال آینده ثبت نام جدید صورت می گیرد.

آغاز ثبت‌نام برای آزمون آیلتس از سال آینده

به گزارش قدس آنلاین، عبدالرسول پورعباس رئیس سازمان سنجش آموزش کشور درباره برگزاری آزمون آیتلس و حواشی آن گفت: آزمون آیلتس لغو نشده بلکه تعلیق شده است، دلیل آن هم مشکلاتی بوده که اعتبار کشور را با مشکل مواجه کرده بود.

وی افزود: در حال مذاکره با طرف خارجی هستیم تا نظارت تخصصی و امنیتی لازم برای این آزمون فراهم شود. یک از هم گسیختگی در آزمون آیلتس ایجاد شده بود و نقش سازمان سنجش هم کم رنگ شده بود. مذاکرات به زودی به نتیجه می رسد و تا پایان سال اطلاعیه ای برای ثبت نام جدید صادر می شود. در حال حاضر هم ظرفیت ثبت نام تکمیل است اما برای سال آینده ثبت نام جدید صورت می گیرد.

پورعباس خاطرنشان کرد: پیشنهاد ما این بود که همانطور که آزمون تافل به صورت کاملا الکترونیکی برگزار می شود آیلتس هم به صورت الکترونیکی برگزار شود و شکل کاغذی آن حذف شود.

وی درباره حواشی آزمون آیلتس در ایران گفت: وقتی فردی جایگزین می رود امتحان می دهد یا سوالات به صورت کاغذی به بیرون درز می کند حتما امنیت آزمون دچار خدشه است و این اعتبار جمهوری اسلامی ایران را در برگزاری آزمون زیر سوال می برد و این برای کشور اصلا خوب نبود.

رئیس سازمان سنجش درباره اینکه گفته می شود آزمون آیتلس به دلیل موج مهاجرت لغو شده است، گفت: این موضوع صحت ندارد و ما در سازمان سنجش به این موضوع که هر کس به چه منظوری در آزمون آیلتس شرکت می کند کاری نداریم. هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد و هیچ سیاستی هم دیکته نشده است و تنها سلامت آزمون خدشه دار می شد که بیش از این برای کشور خوب نبود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.