هفته بیست و یکم امروز با سه دیدار آغاز خواهد شد.

پرسپولیس به دنبال طلسم‌شکنی مقابل آقای گل استقلالی‌ها

به گزارش قدس آنلاین، هفته بیست و یکم امروز با سه دیدار آغاز خواهد شد و در مهم ترین بازی پرسپولیس به مصاف نفت مسجد سلیمان خواهد رفت. قرمزپوشان که بعد از برد سپاهان در جام حذفی با روحیه مضاعف به این بازی خواهد رفت به دنبال این است که بتواند صدر را نیز از سپاهان پس بگیرد. با هم پیش بازی این سه دیدار را بررسی خواهیم کرد؛

پرسپولیس – نفت مسجدسلیمان
ساعت: ۱۶:۴۵

ورزشگاه آزادی

از امروز ۱۰ هفته سوم فصل شروع می‌شود و با توجه به حساسیت بالای جدول هر مسابقه حتی آنهایی که روی کاغذ راحت به حساب می‌آیند حکم فینال خواهد داشت. پرسپولیس که بعد از افت چند هفته اخیر صدر جدول را به سپاهان داد و حالا استقلال را همسایه خود می‌بیند چاره‌ای ندارد که با جبران شکست مقابل هوادار شانس‌هایش برای بازگشت به صدر و قهرمانی را زنده نگه دارد.

پرسپولیس البته در لابه لای بازی‌های ضعیف لیگ برتر یک برد درخشان مقابل سپاهان در جام حذفی به دست آورد که بسیاری از اهالی فوتبال و پیشکسوتان باشگاه معتقدند می‌تواند در حکم سکوی پرش سرخ‌ها در لیگ برتر عمل کند و در این رقابت‌ها هم پرسپولیس را به شرایط ایده‌آل گذشته‌اش برگرداند. برد مقابل سپاهان نشان داد که پرسپولیس می‌تواند از پتانسیل‌هایش بهتر استفاده کند و شرایط را به سود خود برگرداند پس شکست نفت مسجدسلیمان قطعاً شدنی است.

سرخ‌ها باز هم در خانه و مقابل چشمان هواداران خود بازی می‌کنند؛ اما تیم یحیی در دو دیدار قبلی که مقابل هوادارانش به میدان رفت نتایج ضعیفی گرفت و بعد از توقف مقابل ایرالکو به هوادار هم باخت تا از کورس عقب بیفتد. حالا اما شرایط فرق کرده و با شکست پرگل سپاهان در خانه و مقابل انبوه هوادانش پرسپولیس انگار تیم دیگری شده است، البته برد مقابل سپاهان مشکلاتی هم به بار آورد و مصدومیت ترابی، عمری و بیماری دانیال می‌تواند تا حدودی ترکیب یحیی برای بازی امروز را دستخوش تغییر کند.

این دو تیم کلاً تا به حال ۱۱ بار مقابل هم بازی کرده‌اند؛ اما نفت مسجدسلیمان نشان داده امتیاز گرفتن از پرسپولیس را خوب بلد است. همین سه فصل پیش بیرانوند در ورزشگاه آزادی یک گل بد از حریف خورد و همین باخت باعث برکناری کالدرون و آمدن یحیی به پرسپولیس شد. این برد تنها برد تاریخ نفت مسجدسلیمان مقابل پرسپولیس بوده؛ اما آنها در مقابل پنج باختی که به پرسپولیس داده‌اند پنج بار هم از این تیم مساوی گرفته‌اند.

پرسپولیس به دنبال طلسم‌شکنی مقابل آقای گل استقلالی‌ها
سرمربی نفت مسجدسلیمان رضا عنایتی است که فصل قبل با دو مساوی که از پرسپولیس در قالب سرمربی هوادار گرفت نقش عمده‌ای در قهرمان نشدن سرخ‌ها داشت. همه می‌دانند که عنایتی به خاطر سابقه استقلالی‌اش چقدر دوست دارد از این بازی امتیاز بگیرد و مسیر سیدمهدی رحمتی و ساکت الهامی را ادامه دهد؛ اما خب شرایط تیم او نه شبیه هوادار فصل گذشته است نه کیفیت فنی او به تیم‌های فعلی ساکت الهامی و سیدمهدی رحمتی شباهت دارد.

نفت مسجدسلیمان تیم ته جدولی لیگ برتر است. آنها دقیقاً در نقطه مقابل پرسپولیس قرار دارند، چراکه از ضعیف‌ترین خط دفاعی لیگ برخوردارند ضمن اینکه دومین خط حمله ضعیف لیگ را دارند. نفت مسجدسلیمان بیشترین باخت را تا اینجای فصل داشته و در پنج بازی گذشته‌اش دو باخت و سه تساوی داشته است. آنها البته در جام حذفی حضور نداشتند و در شرایطی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرند که ۱۲ روز است مسابقه رسمی نداشته‌اند. پرسپولیس هم البته از این نظر شرایط جالبی ندارد.

تیم یحیی در پنج بازی گذشته‌اش دو برد، دو باخت و یک مساوی داشته و هشت امتیازی که از دست داده باعث عقب ماندنش در کورس شده است. مورد مبهم بازی امروز استراتژی تیم عنایتی مقابل پرسپولیس خواهد بود. اگر عنایتی تیمش را کاملاً تدافعی در زمین بچیند و تنها منتظر ضدحمله باشد یک چالش بزرگ دیگر را پیش روی پرسپولیس قرار خواهد داد؛ اما توانایی‌های این تیم با ایرالکو و هوادار تفاوت‌های چشمگیری دارد. در عین حال اگر او بخواهد به خاطر موقعیت خطیر تیمش در جدول انتحاری بازی کند امکان شکست سنگینش وجود خواهد داشت. پرسپولیس امروز بازگشت به صدر جدول را هدف خواهد گرفت و باید دید اگر نفت با اتخاذ تدابیر تدافعی شدید مقابلش بایستد واکنش سرخ‌ها چگونه خواهد بود و این یک چالش بزرگ برای یحیی و تیمش خواهد بود مگر اینکه با گلی زودهنگام بازی برای پرسپولیس و یحیی راحت شود.

ذوب‌آهن – مس کرمان
ساعت: ۱۵:۰۰

ورزشگاه فولاد شهر
ذوب‌آهن اصفهان این روزها وضعیت خوبی ندارد و نتایج هفته‌های اخیر این تیم را به مرز بحران رسانده است. شاگردان مهدی تارتار با کسب ۲۰ امتیاز از ۲۰ بازی تقریباً حداقل امتیاز را کسب کرده‌اند یعنی هر بازی یک امتیاز و در رده سیزدهم جدول ایستاده‌اند که فاصله زیادی تا مرز سقوط ندارد. هر چند همچنان فاصله امتیازی ذوب‌آهن با رده سقوط زیاد است و این استرس شاگردان تارتار را کم خواهد کرد؛ اما کسب نتایج ضعیف همچنان پاشنه آشیل این تیم اصفهانی است.

ذوب‌آهن هفته گذشته هم در دربی اصفهان بازی را واگذار کرده که این شرایط برای مس کرمان هم حاکم است. هر چند این تیم برعکس ذوب‌آهن روند رو به رشدی داشته؛ اما حالا با ۱۸ امتیاز در رده چهاردهم جدول است و نزدیک‌ترین تیم به رده سقوط است البته مس هم فاصله امتیازی خوبی از رده سقوط دارد. مس کرمان آخرین بازی در لیگ برتر را مقابل نساجی مازندران به میدان رفته و توانست با دو گل حریف را شکست دهد و سه امتیاز را کسب نماید. بازی ذوب‌آهن و مس کرمان حتماً یکی از بازی‌های حساس هفته بیست و یکم لیگ برتر فوتبال خواهد بود چرا که هر دو تیم شرایط خیلی خوبی ندارند و از طرف دیگر ذوب‌آهن میزبان باید به مصاف تیمی برود که به جایگاه ذوب‌آهن چشم دوخته و در صورتی که سه امتیاز این بازی بیرون از خانه را کسب کند می‌تواند حداقل یک پله در جدول صعود کند و البته ذوب‌آهن هم برای خروج از بحران فعلی نیاز شدید به برد در این بازی دارد.

پرسپولیس به دنبال طلسم‌شکنی مقابل آقای گل استقلالی‌ها

گل‌گهر سیرجان – پیکان
ساعت: ۱۶:۳۰

ورزشگاه سردار قاسم سلیمانی
گل‌گهر سیرجان در هفته‌های گذشته از این دوره از رقابت‌های لیگ برتر توانست به صدر جدول هم برسد و روزهای خوبی را پشت سر گذاشت؛ اما در نهایت در هفته‌های اخیر این تیم بازی‌هایش را خوب برگزار نکرد و نتوانست به امتیازات حداکثری دست پیدا کند. همین شرایط گل‌گهر سیرجان را از جمع مدعیان دور کرد. شاگردان امیر قلعه‌نویی با ۳۴ امتیاز در رده چهارم جدول رده‌بندی هستند و فاصله پنج امتیازی این تیم از رده‌های دوم و سوم جدول حسابی شرایط این تیم مدعی را به هم ریخته است. گل‌گهر در هفته گذشته به مصاف تیم خوب ملوان رفت و توانست در بیرون از خانه با کسب سه امتیاز از زمین خارج شود و حالا با انگیزه بالا خود را برای این هفته از بازی‌ها آماده کرده است.

گل‌گهر در صورت پیروزی در این بازی و لغزش احتمالی دیگر مدعیان باز هم می‌تواند به جمع مدعیان بازگردد، هر چند شرایط برای این تیم سخت‌تر شده است. در مقابل گل‌گهر سیرجان این هفته پیکان صف‌آرایی خواهد کرد. تیمی که به مراتب جایگاه پایین‌تری از گل‌گهر دارد. پیکان با کسب ۲۱ امتیاز از ۲۰ بازی گذشته، در جایگاه دوازدهم جدول قرار گرفته است، هر چند این تیم هم استرس زیادی برای سقوط ندارد؛ اما همچنان انتقادهای زیادی به نتایج ضعیف این تیم می‌شود و شاگردان مجتبی حسینی تحت فشار این انتقادها هستند.

پیکان در هفته بیستم رقابت‌ها در دیدار با استقلال یکی از مدعیان لیگ برتر، نتوانست به نتیجه مطلوبی دست پیدا کند و با شکست از زمین خارج شد. پیکانی‌ها برای برون رفت از شرایط فعلی به نظر می‌رسد در برابر این مدعی، تلاش خواهند کرد با امتیاز از زمین خارج شوند. پیکان نتایج پرنوسانی داشته و شاید باخت هفته گذشته رقابت‌ها، این تیم را به امتیاز در این هفته برساند.

پرسپولیس به دنبال طلسم‌شکنی مقابل آقای گل استقلالی‌ها

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.