در حمله گروه تروریستی جبهه النصره در لاذقیه دو نظامی سوری کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

حمله تروریست‌های جبهه النصره به ارتش سوریه در لاذقیه

به گزارش قدس آنلاین، در حمله گروه تروریستی جبهه النصره در استان لاذقیه سوریه حداقل دو نظامی ارتش سوریه جان خود را از دست دادند. «اولگ گورینوف»، معاون مرکز آشتی روسیه در سوریه با اعلام این خبر افزود که سه سرباز دیگر نیز در این حملات زخمی شدند.

این مقام وابسته به وزارت دفاع روسیه گفت: «در استان لاذقیه در نتیجه گلوله باران مواضع نیروهای دولتی در نزدیکی شهرک سکریا توسط گروه‌های تروریست، دو نظامی سوری کشته و سه تن دیگر زخمی شدند.»

به گفته گورینوف، چهار حمله و تیراندازی از سوی گروه تروریستی جبهه النصره طی ۲۴ ساعت گذشته در منطقه کاهش تنش ادلب گزارش شده است.

دولت سوریه طی سال‌های اخیر توانسته بر بخش‌های زیادی از این کشور کنترل خود را بازیابد؛ اما برخی گروه‌های تروریستی همچنان به صورت پراکنده در مناطقی از سوریه فعال هستند. در حال حاضر بسیاری از کشورهای عربی خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب هستند و روز گذشته نیز رئیس پارلمان عراق با اشاره به تحولات سوریه و درخواست از کشورهای عربی برای کمک به زلزله زدگان سوریه، افزوده بود: «از کشورهای عربی در تمام سطوح پارلمانی و دولتی می‌خواهیم تا تصمیم نهایی را برای بازگرداندن سوریه به محیط عربی آن اتخاذ کنند تا این کشور بتواند نقش عربی، منطقه‌ای و بین‌المللی خود را به طور مؤثر ایفا کند.»

پیشتر نیز معاون دبیرکل اتحادیه عرب از تلاش برخی کشورها برای بازگشت سوریه به کرسی خود در این اتحادیه خبر داده بود. بر اساس این گزارش، «حسام زکی» معاون دبیرکل اتحادیه عرب گفته بود: «تعیین زمان مشخصی برای بازگشت کرسی سوریه در اتحادیه عرب دشوار است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.