ژنرال سابق ارتش مصر و رئیس انجمن دوستی مصر و سوریه تأکید کرد که برخی قدرت‌های منطقه‌ای و عربی با حمایت مالی از گروه های تروریستی، در توطئه علیه سوریه سهیم بوده‌اند.

ژنرال سابق مصر: برخی کشورهای منطقه در توطئه علیه سوریه نقش دارند

«السید خضر» ژنرال سابق ارتش مصر و رئیس انجمن دوستی مصر و سوریه تأکید کرد که با وجود حجم توطئه‌های جهانی، دیگر هیچ توجیهی برای تأخیر در بازگشت سوریه به اتحادیه عرب پذیرفتنی نیست.

خضر در مصاحبه با شبکه روسیاالیوم گفت که برخی قدرت‌های منطقه‌ای و غربی با حمایت مالی از گروه‌ها و نهادهای عربی که حامی اصلی گروه‌های تروریستی بودند، در توطئه علیه سوریه سهیم بوده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این گروه‌های تروریستی از سراسر جهان به سوریه منتقل شده و خطر بزرگی برای منطقه هستند، افزود: « با توجه به این مسائل بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و حمایت از آن برای مقابله با طرح‌هایی که وحدت و سلامت ارضی آن را نشانه رفته است، ضروری است.».

«مصطفی بکری» عضو پارلمان مصر نیز گفت که «بازگشت سوریه به اتحادیه عرب ضروری است و ممانعت از این کار فایده‌ای ندارد و دلیلی نیز برای آن وجود ندارد.»

بکری در مصاحبه با شبکه روسیاالیوم تصریح کرد که «سوریه در معرض تجاوزات تروریستی قرار گرفت و تعدادی از کشورها نیز به این تجاوزات کمک کردند، دور کردن سوریه از اتحادیه عرب باعث می‌شود که ما یک کشور عربی را از امت عربی دور کنیم.»

پیشتر «لیونید سلوتسکی» رئیس کمیسیون بین‌الملل دومای روسیه از طرح ابتکاری برای ایجاد تیم کاری پارلمانی متشکل از روسیه، مصر و سوریه به منظور بازگرداندن سوریه به اتحادیه عرب خبر داده بود.

اتحادیه عرب از سال ۲۰۱۱ به دنبال آغاز بحران در سوریه عضویت این کشور را به تعلیق درآمد اما از اواسط ماه دسامبر ۲۰۱۸ برخی کشورهای عربی اقداماتی را برای احیای روابط با دمشق آغاز کرده‌اند که از جمله آن بازگشایی سفارتخانه‌های امارات و بحرین در دمشق است.  

معاون سابق رئیس دستگاه اطلاعات مصر: بازگشت سوریه به اتحادیه ضروری است

سرلشکر«حاتم باشات» معاون سابق رئیس دستگاه اطلاعات مصر و نماینده پارلمان این کشور خواستار بازگشت سوریه به اتحادیه عرب شد.

باشات در مصاحبه با روسیاالیوم گفت که عدم حضور سوریه در اتحادیه عرب باعث ایجاد خلأ بزرگ در اتحادیه عرب شده است چرا که سوریه عضو واقعا مهمی در این اتحادیه بود.

وی با اشاره به ضرورت ایفای نقش اتحادیه عرب برای بازگشت سوریه به این اتحادیه، گفت که مصر و روسیه می‌توانند نقش زیادی در این زمینه ایفا کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.