شهردار تبریز از موافقت وزارت کشور در خصوص بحث فاینانس که اخیرا با امضای رئیس جمهور به بانک مرکزی ابلاغ شده، خبر داد و افزود: به همراه آقای استاندار پیگیر این موضوع هستیم.

امضای رئیس‌جمهور برای تبریز

به گزارش قدس آنلاین، یعقوب هوشیار ظهر امروز در جلسه بررسی بودجه سازمان‌های شهرداری تبریز در صحن علنی شورای اسلامی شهر با بیان اینکه در یک ماه اخیر نوسانات ارزی، عملکرد سازمان قطار شهری را تحت‌الشعاع قرار داده است، اظهار کرد: در شرایط فعلی هیچکدام از فروشندگان مصالح، فروش ندارند اما با این حال تلاش داریم که مطابق زمانبندی عمل کنیم.

وی با اشاره به اینکه دولت تا کنون ۱۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون در خصوص پروژه قطار شهری تبریز پرداخت کرده است، از پیگیری جهت اخذ ۴۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان منابع دولتی ابلاغ شده در این راستا خبر داد.

شهردار تبریز از موافقت وزارت کشور در خصوص بحث فاینانس که اخیرا با امضای رئیس جمهور به بانک مرکزی ابلاغ شده، خبر داد و افزود: به همراه آقای استاندار پیگیر این موضوع هستیم.

وی تلاش مدیریت شهری را در راستای تکمیل پنج ایستگاه خط ۲ در دو سال آتی دانست و با بیان اینکه هدف گذاری شهرداری تبریز اتمام حفاری تونل‌های خط دوم تا پایان سال ۱۴۰۲ است، از ساخت سقف دو ایستگاه این خط در مسیر قراملک تا استانداری خبر داد.

هوشیار در خصوص تامین مالی پروژه خط ۲ تبریز اظهار کرد: خوشبختانه موضوع فایناس دولتی خط ۲ مترو تبریز با پیگیری نمایندگان مجلس و استاندار آذربایجانشرقی حل می‌شود و با تحویل این فایناس رقمی نزدیک به ۸ هزار میلیارد تومان دریافت خواهد شد.

تدوین برنامه چهار ساله شهرداری تبریز برای راه‌اندازی خط ۲ مترو

شهردار تبریز برنامه مدیریت شهری در ارتباط با خط ۲ مترو را تکمیل و حرکت قطار در این خط در یک بازه زمانی چهار ساله اعلام کرد.

هوشیار از تدوین برنامه چهار ساله برای تکمیل و راه‌اندازی خط ۲ قطار شهری تبریز خبر داد.

وی با بیان اینکه به دلیل منابع موجود، اجرای خط ۲ احتمالاً کمی زمان‌بر باشد، از تلاش برای راه‌اندازی کامل این خط طی مدت زمان چهار سال سخن گفت و افزود: تا پایان سال آینده، حفاری و تملکات خط ۲ به اتمام می‌رسد.

هوشیار تامین تجهیزات خط ۲ مترو تبریز را در گرو قطعی شدن فاینانس دانست و هزینه هر متر مربع از ایستگاه‌های این خط را برابر با ۳۰ میلیون تومان اعلام کرد که در صورت اجرا توسط قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا (ص) این رقم به هفت میلیون کاهش می‌یابد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.