آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در آمریکا از واشنگتن خواست تا در سیاست‌های ضد روسی خصمانه خود در قبال احیای پیمان "استارت جدید" تجدیدنظر کند.

مسکو: آمریکا در سیاست‌های ضدروسی خود تجدیدنظر کند

به گزارش قدس آنلاین، سفارت روسیه در واشنگتن به نقل از آنتونوف نقل کرد: تصمیم ما برای تعلیق مشارکت در "استارت جدید" تنها گزینه درست تحت شرایط فعلی بود. ما پایبندی به محدودیت‌های کمی این معاهده را ادامه می‌دهیم.

این دیپلمات ارشد روسی ایجاد شرایط برای بازگشت به اجرای کامل استارت جدید را مشروط به تجدید نظر واشنگتن در سیاست خصمانه ضد روسی‌اش دانست.
دیمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین نیز در گفتگو با روزنامه «ایزوستیا» تاکید کرد که شرایط مجموعه غرب تحت هدایت آمریکا باید نگرانی‌های امنیتی و تمامیت ارضی روسیه را درک کند.

مالوری استوارت دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحات پیش از این مسکو را مقصر شرایط پیش آمده پیرامون مساله استارت جدید جلوه داده بود.

این مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا تعلیق مشارکت روسیه در این پیمان را دردسرساز توصیف کرده و گفته بود که این اقدام مسکو، واشنگتن و متحدانش را از حمایت اوکراین بازنمی‌دارد و در حقیقت تنها اهمیت ادامه پشتیبانی از کی‌یف برای آمریکا و جامعه جهانی را نشان می‌دهد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.