رییس شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۵۰۵ دانشجوی خارجی در رشته های مختلف پزشکی این دانشگاه در حال تحصیل هستند.

تحصیل ۵۰۵ دانشجو خارجی در دانشگاه علوم پزشکی همدان

به گزارش قدس آنلاین، مهدی رمضانی روز سه شنبه در آیین دانش آموختگی نخستین دانشجویان تحصیلات تکمیلی غیرایرانی دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ۱۰۳ رشته مقطع در دانشگاه علوم پزشکی همدان پیش بینی شده که دانشجویان خارجی در ۷۰ درصد این رشته ها مشغول به تحصیل هستند.

وی اضافه کرد: بیشترین میزان استقبال دانشجویان خارجی برای تحصیل در رشته های پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی بوده و رشته های پیراپزشکی با استقبال کمی روبرو است.

رییس شعبه بین الملل دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه اغلب دانشجویان خارجی این دانشگاه از کشورهای عراق، افغانستان، اندونزی و سوریه هستند گفت: «محمد زردشت» و «صباح کریم» نخستین گروه دانشجویان خارجی تحصیلات تکمیلی علوم پایه دانشگاه هستند که تحصیل خود را از سال ۱۳۹۹ شروع کردند.

رمضانی ادامه داد: این ۲ دانشجوی غیرایرانی مقطع کارشناسی ارشد بیوشیمی بالینی به عنوان نخستین دانشجویان فارغ‌التحصیل تحصیلات تکمیلی خارجی پس از ۲.۵ سال از رساله خود دفاع کردند.

تحصیل ۵۰۵ دانشجو خارجی در دانشگاه علوم پزشکی همدان

رییس دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی همدان نیز با بیان اینکه دانشجویان خارجی سفیران انتقال دانش و فرهنگ ایران هستند از گروه بیوشیمی بالینی برای اقدامات انجام شده و ارتقای گروه بیوشیمی بالینی و پیشگامی در تربیت دانشجوی تحصیلات تکمیلی قدردانی کرد.

محسن عالمی با اشاره به اینکه ۲ دانشجوی تحصیلات تکمیلی رشته بیوشیمی بالینی نخستین گروه ۲ نفره از دانش آموختگان این رشته هستند، ابراز امیدواری کرد که این برنامه شروع مبارکی برای پذیرش بیشتر دانشجویان خارجی و افزایش ارتباطات بین‌المللی شود.

مدیر گروه بیوشیمی بالینی دانشگاه علوم پزشکی هم، دانشجویان خارجی فارغ‌التحصیل را سفیر فرهنگی و علمی ایران در کشورشان دانست و یادآور شد که پذیرش دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد از ۲۵ سال پیش انجام شده است.

ایرج خدادادی خاطر نشان کرد که پذیرش دانشجویان خارجی دریچه‌ای به سمت ورود به دانشکده‌های نسل سوم است.

در این آیین لوح سپاس به عنوان یادگاری از تحصیل در ایران به این دانش آموختگان اهدا شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.