وزیر آموزش و پرورش گفت: سند تحول این وزارتخانه براساس ۱۶۰ پژوهش و نظریه کارشناسان تهیه شده است و لازم است دیدگاههایی که نسبت به احکام تعلیم و تربیت داریم، به طریقی تغییر کند.

سند تحول آموزش‌وپرورش براساس ۱۶۰ پژوهش و نظریه کارشناسان تهیه شده است

به گزارش قدس آنلاین، یوسف نوری روز سه شنبه در نشست تخصصی خانواده و تربیت با حضور جمعی از اولیای دانش‌آموزان و مدارس اظهار داشت: در سند تحول بنیادین چهار رکن فرایند تربیت عنوان شده است که خانواده در جایگاه نخست قرار دارد و در اسلام نیز تربیت و پرورش فرزندان وظیفه و تکلیف والدین عنوان شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: وقتی دولت در قبال تربیت و آموزش دانش‌آموزان تکلیف دارد، اولیا مطالبه به حق دارند و قوانین و مقررات کودک در قانون به عهده والدین است و دولت نقش تکمیلی در این رابطه دارد.

نوری یادآور شد: والدین عموما در حوزه تعلیم و تربیت کودک متخصص نیستند و به همین دلیل آموزش و پرورش عمومی ایجاد شد.

وی افزود: اکنون مشاهده و نظارت حق والدین است و دولت باید زمینه ایجاد حق را برآورده سازد و در انتخاب محتوا، تامین هزینه و نحوه مصرف تامین اعتبار باید نظارت داشته باشند.

وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: در راستای تحقق این‌ موارد لازم است که نظارت بر کارکرد مدرسه، مشارکت در فعالیت‌های مدرسه‌ای و درون برنامه درسی و دروس فوق‌العاده، انتخاب سطوح عالی‌تری از تربیت و ایجاد تشکیلات مردم نهاد صورت گیرد که امیدواریم این موارد بین مدرسه، اولیاء و دانش‌آموز ایجاد شود.

نوری افزود: در این راستا لازم است ‌که از سرمایه فرهنگی و اجتماعی والدین استفاده کنیم و اگر تمایل داشتند، خودشان به صورت مادی هم به ما کمک کنند.

وی عنوان کرد: باید همگرایی در عمل داشته باشیم و این موضوع نیاز به فرهنگسازی دارد که یکدیگر را بپذیریم.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.