معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور گفت: آئین اختتامیه بیستمین دوره ملی مهارت، چهارشنبه ۱۰ اسفند به میزبانی شیراز برگزار خواهد شد.

اختتامیه جشنواره ملی مهارت در شیراز برگزار می شود

به گزارش قدس انلاین، علی‌حسین شهریور بعد از ظهر سه‌شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: یکی از مأموریت‌های که سازمان فنی و حرفه‌ای کشور دارد شناخت و توانمند سازی استعدادها و مهارت‌های نوجوانان و جوانان است.

شهریور با یادآوری اینکه مدال‌آوران این مسابقات به اردوهای ملی دعوت و نهایتاً به مسابقات جهانی اعزام می‌شوند، گفت: یکی از اهداف این دوره از مسابقات معرفی منتخبان به بازار کار و حضور در مسابقات جهانی، ترویج فرهنگ مهارت آموزی در کشور و ایجاد نشاط در جامعه مهارت آموزی است.

وی تاکید کرد: مدرک گرایی منجر به ایجاد شغل نشده از این رو سازمان فنی و حرفه‌ای کشور بر آن است تا با ایجاد مهارت در میان نوجوانان و جوانان زمینه اشتغال زایی و کارآفرینی را فراهم کند.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اضافه کرد: بیستمین دوره مسابقات ملی مهارت در رده سنی نوجوانان برگزار شد؛ هدف اصلی ما این بود که از نوجوانی مسیر شغلی فرزندان دنبال شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: طی ١٧ ماه گذشته ١١٠ رویداد مسابقاتی با حضور ٣٠ هزار نفر در سه دسته آزاد که محدودیت سنی ندارد، ملی مهارت در ٣٦ رشته و جهانی برگزار شده است.

معاون سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور با اشاره به وجود ۲۶ میلیون نفر جمعیت فعال در کشور، گفت: در قالب برنامه ۵ ساله طرح نهضت ملی مهارت مقرر شده که به ٣٠ درصد این جمعیت، آموزش‌های مهارتی ارائه کنیم که این اقدام از سال ١٤٠٢ آغاز می‌شود.

شهریور با بیان اینکه وظیفه اصلی ما تربیت نیروی کار ماهر برای ورود به بازار کار است، گفت: طی ١٠ ماهه گذشته برای یک میلیون و ٣٣٠ هزار نفر سنجش مهارت انجام داده‌ایم که سهم فارس از این میزان، ٨٣ هزار نفر بوده است.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.