سردار چشمی با پاسداشت ۸ دی ماه سالروز بسیج جامعه پزشکی عنوان کرد: در یادمان های دفاع مقدس جنوب کشور کمیته بهداشت و درمان قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج را را مدیریت می کنیم تا زائران راهیان نور مشکل بهداشتی و درمانی نداشته باشند.

استقرار شبکه بهداشت و درمان از مبدا تا مقصد راهیان نور

به گزارش قدس آنلاین؛ سردار مسلم چشمی، رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور در گفتگو با خبرنگار بسیج در آبادان اظهار کرد: ۸ اسفند ماه روز بسیج جامعه پزشکی سالروز بمباران بیمارستان صحرایی حضرت فاطمه الزهرا (س) توسط رژیم منحوس بعث عراقی صورت گرفت هیچ کجای دنیا به تیم درمان و امداد حمله نمی کنند و به لحاظ قوانین حقوقی جهانی مصونیت دارند ولی در جنگ گذشته بین ما و رژیم بعث عراق هیچ اصول اخلاقی رعایت نشده از جمله این مورد که هم حمله شیمیایی هم نظامی صورت گرفت که تعدادی از همکاران ما به شهادت رسیدند و برخی هم مجروح شدند.

دکتر چشمی خاطر نشان کرد: از اوایل جنگ مردم به طور خود جوش و داوطلبانه به جبهه ها رفتند کادر بهداشت و درمان هم همینطور اعزام شدند، از همان زمان بسیج جامعه پزشکی شکل گرفت ولی به طور رسمی از سال ۶۹ ساماندهی صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه بسیج جامعه پزشکی در زمان جنگ به حوزه بهداشت و درمان در جنگ کمک میکرد گفت: حوزه بهداشت جنگ خیلی مهم بود و ما کمتر آسیب بهداشتی دیدیم، علی رغم صدها هزار رزمنده در جبهه ها داشتیم کمتر آسیب بهداشتی داشتیم هم در حوزه درمان پست های امداد، درمانگاه ها بیمارستان های صحرایی و... بود بعد از جنگ هم در حوزه موارد مختلف به دولت و مردم کمک می کنیم بحث واکسیناسیون فلج اطفال مهمترین طرح ملی بعد از جنگ بود .

رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی با بیان اینکه در بحث کرونا بسیج جامعه پزشکی کارهای بزرگی انجام داد گفت: همه مردم مراجعه کردند و ما توانستیم طرح بزرگ شهید حاج قاسم سلیمانی را در کرونا پیاده کنیم که هم پیشگیری بود هم درمان هم قطع زنجیره کرونا بود، کار ماندگاری بود و همه بزرگان کابینه قبلی و جدید متخصصین می‌گویند این طرح نقش اساسی در کنترل کرونا داشت.

سردار چشمی افزود: در حوزه کارهای جهادی طرح شهید رهنمون را داریم که و اعزام به نقاط دور دست تیم ها اعزام می شوند در حوزه بهداشت و درمان هم درمان های تخصصی هم فوق تخصصی درمانگاه یا بیمارستان ها صحرایی دایر می کنیم تیم های جهادی سلامت محور را سازمان دهی می کنیم .

وی ادامه داد: در خصوص آسیب های اجتماعی برنامه ای داریم و به مدیریت آسیب های اجتماعی در حاشیه شهرها کمک می کنیم و مشخصا در حوزه آسیب های اجتماعی در حوزه کنترل معتادان و معتادان متجاهر هست و طرحی دیگر در موضوع جمعیت برنامه مهم طرح نفس را داریم بسیج هم طرح ایران جوان بمان را کنترل می کند که بخش های فرهنگی و اجتماعی دارد طرح نفس هم به جلوگیری از سقط جنین کمک می کند که متاسفانه شایع هست و باعث نگرانی می شود.

این مقام مسئول عنوان داشت: امروز که در یادمان های دفاع مقدس در جنوب هستیم کمیته بهداشت و درمان قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج را را مدیریت می کنیم در یادمان ها مراکز ابتدایی درمانی و همینطور مراکز پیشرفته تر و بیمارستان ها داریم از مبدا تا مقصد راهیان نور شبکه بهداشت و درمان را تعریف کردیم مراکز امداد رسانی بستری و مراکز درمان سرپایی هم در برخی اردوگاه ها دایر کردیم که ان شالله زائران راهیان نور به لحاظ بهداشت و درمان مشکل خاصی نداشته باشند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.