مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) مدعی شد که طبق ارزیابی این اداره، به احتمال زیاد «نشتی آزمایشگاهی» در ووهان چین به همه‌گیری کووید -۱۹ منجر شده است.

اف‌بی‌آی: منشأ همه‌گیری کرونا نشت آزمایشگاهی در ووهان بوده است

به گزارش قدس آنلاین، کریستوفر رِی، مدیر اداره تحقیقات فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) می‌گوید که بر اساس برآوردهای این اداره، وقوع حادثه احتمالی در آزمایشگاهی در شهر ووهان چین، منشأ همه‌گیری ویروس کرونا بوده است.

اظهارات او پس از انتشار گزارش روز یکشنبه وال‌استریت‌ژورنال مطرح شده است. این نشریه در گزارشی مدعی شده بود که برآورد وزارت انرژی آمریکا با اطمینان ضعیف حاکی از آن است که منشاء همه‌گیری، نشتی «غیرعمدی» آزمایشگاه در چین بوده است. همچنین به نوشته این نشریه، چهار سازمان به همراه یک هیئت اطلاعاتی داخلی آمریکا همچنان بر این باورند که همه‌گیری احتمالاً نتیجه «سرایت طبیعی» بوده و دو نهاد هم هنوز به نتیجه نرسیده‌اند.

جان کربی، سخنگوی امنیت ملی کاخ سفید دیروز (سه‌شنبه) گفت که دولت آمریکا هنوز به نتیجه قطعی و اجماع دربارع منشأ پاندمی نرسیده است.

وزارت خارجه چین در پاسخ به تماس وال‌استریت‌ژورنال دراین‌باره، به گزارش مشترک سازمان بهداشت جهانی و پکن ارجاع داده که در آن، منشأ طبیعی عامل همه‌گیری اعلام شده است.

رِی گفته است که او نمی‌تواند جزئیات ارزیابی اف‌بی‌آی را منتشر کند زیرا این داده طبقه‌بندی‌شده هستند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.