یک کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: با افراطی‌گری‌های کابینه رژیم صهیونیستی به رهبری نتانیاهو، اراضی اشغالی شاهد خشونت‌های بیشتر خواهد بود.

حسن هانی‌زاده، کارشناس مسائل بین‌الملل: قدرت‌نمایی نتانیاهو در برابر فلسطینی‌ها به ضرر رژیم صهیونیستی است

به گزارش قدس آنلاین، حسن هانی‌زاده درباره تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی گفت: شکل‌گیری کابینه افراطی در رژیم صهیونیستی به آغاز یک انتقاضه جدید در اراضی اشعالی منجر شده است. در سه ماه گذشته که از عمر کابیته نتانیاهو می گذرد وزیران افراطی در این کابینه اقدامات تحریک آمیزی را شکل دادند به ویژه وزیر امنیت آن که بارها به نمازگراران مسجد الاقصی حمله کرد و با توهین به اماکن مقدسه احساسات ملت فلسطین را برانگیخت.

وی خاطرنشان کرد که تحولات در سرزمین های اشغالی نشان می دهد که یک انتفاضه جدید در حال شکل گیری است و از سویی حمله به اردوگاه های فلسطینی و کشتار جوانان فلسطینی نشان می دهد این اراضی در حال یک خروش جدید هستند که احتمالا فراگیر خواهد شد.

این کارشناس مسایل منطقه و فلسطین تصریح کرد: نتانیاهو در حال قدرت نمایی در برابر فلسطینی هاست و این رویکرد و رفتار به ضرر رژیم صهیونیستی است و سرنگونی این دولت را سرعت می دهد. با افراط‌گری‌های کابینه این رژیم، اراضی اشغالی شاهد خشونت های بیشتر خواهد بود.

هانی زاده درباره برخی تلاش ها از سوی کشورهای عربی برای حل این مساله گفت: اتحادیه عرب در برابر جنایات اسراییل تا کنون سکوت کرده است و مردم فلسطین در این شرایط ساز و کار بومی خود را برای مبارزه و مقابله با اقدامات این رژیم انتخاب کرده اند. تا کنون اقدام جدی از سوی اتحادیه عرب یا کشورهای دیگر برای پایان دادن به خشونت ها و اقدامات تحریک آمیز کابینه نتانیاهو انجام نگرفته است.

وی تصریح کرد: ادامه شهرک سازی‌ها هر چند با واکنش شورای امنیت و سازمان ملل مواجه شده است اما رژیم صهیونیستی باید از سوی جامعه بین الملل و آمریکا و کشورهای اروپایی تحریم شود، مخصوصا کابینه نتانیاهو در غیر این صورت فلسطین شاهد خشونت های غیرقابل کنترل خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.