رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از تمرین امداد هوایی در ۱۶ سایت پروازی پایتخت در روز پنجشنبه خبر داد.

برگزاری تمرین امدادهوایی در ۱۶ سایت پروازی پایتخت/ احتمال ریزش ساختمان خیابان بهار

به گزارش قدس آنلاین، علی نصیری با گرامیداشت یاد شهدای آتش نشان اظهارکرد: با توجه به اتفاقی که در ساختمان ۱۵۳ خیابان بهار افتاد، هنوز هم احتمال ریزش این ساختمان وجود دارد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در ادامه با اعلام اینکه تمرین امداد هوایی هر سال اسفندماه برای آمادگی در برابر حوادث طبیعی همچون زلزله انجام می شود، خاطرنشان کرد: تهران هر ۱۵۰ سال یکبار زلزله‌ای به بزرگی هفت ریشتر را تجربه کرده و با توجه به زلزله خوی و ترکیه، باید آمادگی داشته باشیم. البته این دو زلزله ارتباطی به زلزله در تهران ندارند.

وی با تأکید بر اینکه در زمان وقوع زلزله بار اصلی روی دوش امداد هوایی خواهد بود، گفت: تمرین فردا با حضور ۲۰ دستگاه و سازمان همچون اورژانس، هلال احمر، وزارت دفاع، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، فرودگاه ها، فرماندهی انتظامی و تمام قسمت هایی که ظرفیت در بخش هوایی دارند و همچنین بیمارستان ها که از محل فرود بالگرد برخوردار هستند، با هماهنگی سازمان مدیریت بحران انجام خواهد شد.

نصیری افزود: ما در ۹ ماه اخیر برای این تمرین تلاش کردیم و همچون اسفندماه سال قبل، تمرین امداد هوایی فردا برگزار خواهد شد تا خود را برای امدادرسانی به مردم آماده کنیم.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تأکید بر اینکه امروز مجوزهای نهایی اخذ می‌شود، گفت: شش اقدام انتقال مصدوم از طریق بالگرد، انتقال امدادگران از طریق بالگرد، عملیات بارریزی هوایی، اسلینگ و انتقال تجهیزات، اطفاء حریق هوایی، چرخ‌ریزی محموله‌های امدادی و امدادگر و سوار کردن خودروهای امدادی به هواپیمای بال ثابت در این تمرین انجام خواهد شد که کار بزرگی است.

وی با بیان اینکه این تمرین نسبت به سال قبل به لحاظ کمی و کیفی ارتقاء خواهد یافت، تصریح کرد: حدود دو هفته پیش نیز تمرین دورمیزی زلزله برگزار و ۲۳ مکان تمرین با سناریوی زلزله پنج ریشتری انجام شد و دو روز نیز در نمایشگاه ایران قوی تمرینی با زلزله ۷.۲ ریشتری با استان های مرکزی، قم، سمنان و قزوین انجام شد؛ پنج پایگاه مهم در ورودی‌های شهر قرار دارد که در اختیار استانهای معین قرار می‌گیرد.

نصیری با اعلام اینکه شش بالگرد، چهار هواپیمای بال ثابت و سه پهپاد در تمرین فردا به کار گرفته خواهد شد، اظهار کرد: هواپیمای بال ثابت پرواز نخواهد کرد و تمرین روی زمین انجام خواهد شد اما بالگردها پرواز خواهند کرد.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تأکید بر اینکه در ۱۶ سایت پروازی از جمله فرودگاه‌ها و بیمارستان‌ها تمرین انجام خواهد شد، گفت: سعی می‌کنیم در فضای شهری پرواز کمتری انجام شود.

بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، نصیری با تأکید بر اینکه سال قبل تمرین موفقیت آمیز بود، گفت: از فردا صبح تا ظهر این تمرین انجام خواهد شد و از مردم می‌خواهیم نگران نباشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.