سازمان هواشناسی نسبت به فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید همچنین احتمال سقوط بهمن در نقاط کوهستانی و برفگیر در شش استان هشدار داد.

وزش باد شدید در ۶ استان و خطر شکستن درختان / احتمال ریزش بهمن در ارتفاعات

به گزارش قدس آنلاین، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی، وزش باد شدید موقتی، بارش باران و برف و احتمال سقوط بهمن از جمعه تا شنبه ( ۱۲ تا ۱۳ اسفند) خبر داد.

این شرایط جوی روز جمعه در آذربایجان شرقی، اردبیل، آذربایجان غربی و روز شنبه در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، ارتفاعات البرز در استانهای البرز و تهران و کردستان مورد انتظار است.

در اثر این مخاطره جوی احتمال سقوط اشیاء از ارتفاعات، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، احتمال سقوط تابلوهای تبلیغاتی، احتمال شکستن درختان کهنسال و نهال‌ها، احتمال کاهش کیفیت هوا، کاهش شعاع دید، احتمال تاخیر در پرواز و در نقاط کوهستانی و برفگیر احتمال سقوط بهمن وجود دارد.

به توصیه سازمان هواشناسی کشور در این شرایط جوی احتیاط در تردد، پرهیز از صعود به ارتفاعات، عدم توقف و پارک خودرو در اطراف درختان فرسوده و ساختمان‌های نیمه کاره، استحکام سازه‌های موقت از جمله تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها، محدودیت و احتیاط در فعالیت کوهنوردی توصیه می‌شود.

گفتنی است هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.