رئیس ستاد مرکزی اربعین با اشاره به تلاش‌های انجام شده برای برگزاری مناسب مراسم نیمه شعبان در مسجد مقدس جمکران گفت: تقسیم‌بندی خوبی میان دستگاه‌ها برای ارائه خدمات مناسب به زائران انجام شده است.

میراحمدی: امکانات لازم برای حضور زائران در مسجد جمکران فراهم می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، سید مجید میراحمدی رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در حاشیه یکصدمین و هفتمین نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی گفت: نشست امروز ترکیبی از اعضای ستاد مرکزی اربعین، مسئولان استان قم و تولیت آستان مقدس جمکران درباره برگزاری جشن های نیمه شعبان بود.

وی افزود: پیش‌بینی بر این است که در مراسم امسال بیش از ۲ میلیون زائر در شهر قم حضور خواهند یافت و برای همین باید با استفاده از ظرفیت‌های ملی و استانی بتوانیم خدمات رسانی قوی به عزیزان ارائه دهیم.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه تکالیف و مسئولیت همه دستگاه ها برای ارائه خدمات شایسته به زائران در طول برگزاری مراسم مشخص شده است؛ اظهار کرد: ان‌شاءالله شرایط خوبی برای زائران فراهم خواهد شد تا با سهولت مناسبی این مراسم برگزار شود.

میراحمدی در ارتباط با اسکان زائران هم گفت: در خصوص استقرار زائران هم بحث و مقرر شد که نیازمندی این عرصه با کمک هلال احمر، سپاه، شهرداری و موکب داران عزیز کشور تامین شود. برای تامین آب آشامیدنی، سوخت، تغذیه و مسائل بهداشتی، درمانی، اورژانس و آتش نشانی، آمادگی کامل میان دستگاه های متولی وجود دارد.

رئیس ستاد مرکزی اربعین همچنین در خصوص تامین سرویس حمل و نقل زائران نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران هم گفت: در این خصوص ۱۰۰ دستگاه ون از سوی شهرداری‌های استان همجوار قم تامین و ارائه خدمات خواهند داد.

به گفته رئیس ستاد مرکزی اربعین، در نشست امروز همچنین نیازمندی های پتو، چادر گروهی و تلویزیون شهری مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

ثبت نام بیش از ۳۰۰ موکب برای خدمات رسانی به زائران، از دیگر موضوعات مورد اشاره در نشست امروز بود و تاکید شد که امکانات لازم برای استقرار آنها فراهم شود.

تقویت ظرفیت های پارکینگی شهر قم موضوع دیگر نشست بود و مقرر شد که شهرداری و دیگر دستگاه‌های متولی اقدامات لازم را در این حوزه انجام دهند.

استفاده از ظرفیت مدارس، مساجد و باشگاه ها در برگزاری مراسم نیمه شعبان در حوزه اسکان زائران دیگر محور مورد اشاره در نشست بود.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.