مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی شهری کشور گفت: طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی از ۲۶ آذر امسال با «سمند سورن» آغاز شد و تا پایان سال در مجموع شمار تاکسی‌های نوسازی شده به هشت هزار دستگاه می‌رسد.

۸ هزار دستگاه تاکسی فرسوده نوسازی شد

به گزارش قدس آنلاین، طبق مصوبه هیات وزیران، تاکسی‌هایی که به سن ۱۰ سال رسیده باشند، مشمول فرسودگی می‌شود اما اکنون در مورد فرسودگی ناوگان تاکسیرانی با توجه به مصوبه دولت، تغییراتی رخ داده است و اکنون دیگر سن مطرح نیست و اگر خودرویی دو بار متوالی نتواند معاینه فنی را بگذراند به شرایط فرسودگی رسیده است.

اکنون بیش از ۱۷۸ هزار دستگاه تاکسی فرسوده در کشور وجود دارد که یک چهارم این تعداد مربوط به تهران است.

طرح نوسازی ناوگان تاکسیرانی که بعد از چند سال توقف از سال ۱۳۹۴ آغاز به کار کرد ه بود با فراز و نشیب هایی به دلایلی مانند افزایش قیمت خودرو، بد عهدی خودورسازها، بحث تحریم ها و کمبود قطعات مواجه بود و گاهی در طول این چند سال توقف‌های موقتی داشت تا اینکه به دنبال توقف تولید دو خودروی «سمند و پژو ۴۰۵» از امسال، نوسازی ناوگان فرسوده تاکسیرانی نیز متوقف شد.

سرانجام از سوی شرکت خودروساز، خودروی «سمند سورن» برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی پیشنهاد و قرار شده بود تا پایان خرداد سال جاری، مجوزهای لازم برای جایگزینی این خودرو در نوسازی ناوگان تاکسیرانی دریافت شود همچنین قرار بود که این خودرو از مرداد سال جاری وارد فرایند نوسازی تاکسی‌ها شود که در عمل چنین نشد و نوسازی ناوگان تاکسیرانی با وقفه روبرو شد.

خودرو سمند سورن از ۲۶ آذر وارد فرایند نوسازی ناوگان تاکسیرانی شد و پیش فروش فاکتور برای تاکسی‌ها صادر هم شد و این در حالی است که از پیش برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی، نوسازی ۱۰ هزار دستگاه تاکسی برای سال ۱۴۰۱هدف‌گذاری شده بود.

مرتضی ضامنی درباره ادامه فرایند نوسازی ناوگان تاکسیرانی، گفت: با توقف تولید خودروی «سمند و پژو ۴۰۵» که پیش از آن در نوسازی تاکسیرانی مورد استفاده قرار می‌گرفت، خودرو سمند سورن پیشنهاد شد و سرانجام بعد از یک وقفه چند ماهه در ۲۶ آذر امسال، فرایند نوسازی ناوگان تاکسیرانی با صدور پیش فاکتور برای متقاضیان آغاز شد و تا پایان سال هشت هزار خودرو تاکسی فرسوده نوسازی خواهد شد.

ضامنی در توضیح علت توقف نوسازی از ابتدای سال تا آذر اظهارداشت: علت این توقف، اختلاف شرکت خودرو ساز و سازمان ملی استاندارد در شماره‌گذاری بود.

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری در پاسخ به این سوال که برای امسال مقرر شده بود که ۱۰هزار دستگاه تاکسی نوسازی شود و آیا این امر محقق خواهد شد، گفت: تا پایان سال هشت هزار خودو نوسازی می‌شود و ۲هزار دستگاه باقی مانده هدفگذاری شده برای امسال جزء تعهدات سال آینده خواهد بود و قرارداد سال ۱۴۰۱ تا پایان مرداد سال ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.