معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: در ایام نوروز سال ۱۴۰۲ با پیش‌بینی‌های صورت گرفته ۴۲ مرکز برای اسکان اضطراری زائران نوروزی در نظر گرفته شده است.

پیش‌بینی ۴۲ مرکز برای اسکان اضطراری زائران نوروزی در مشهد

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی شهرداری مشهد، سیدجلیل بامشکی با اشاره به پیش رو بودن تعطیلات سال نو اظهار کرد: با آغاز سال جدید و شروع فصل بهار، هر سال در مشهدالرضا(ع) شاهد حضور میلیونی زوار و شیفتگان امام‌ رضا(ع) در این شهر هستیم.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد با بیان اینکه یکی از مهمترین رسالت‌ها در این ایام، میزبانی شایسته و درخور در تمام ابعاد از زوار رضوی است، افزود: از جمله اصلی‌ترین نیازهای زائران اسکان است. براساس قانون، شهرداری وظیفه و مسئولیت مستقیمی در اسکان زائران ندارد اما در عین حال با توجه به دغدغه‌مندی نسبت به این حوزه، مدیریت شهری نسبت به اسکان زائران نیز ورود کرده و تمهیداتی را برای این منظور در نظر گرفته است.

وی با بیان اینکه سال گذشته بخش زیادی از زیرساخت‌ها و فضاهای متعلق به شهرداری مشهد به اسکان زائران اختصاص یافت، تصریح کرد: در ایام نوروز سال ۱۴۰۲ نیز با پیش‌بینی‌های صورت گرفته، ۴۲ مرکز اسکان اضطراری زائران در نظر گرفته شده است.

بامشکی بیان کرد: ظرفیت این مراکز ۳۲ هزار نفر شب بوده و شامل سالن‌های ورزشی و سوله‌های بحران، فرهنگسراها، بوستان زائرپذیر غدیر و نمایشگاه بین‌المللی مشهد است.

معاون زیارت و گردشگری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد افزود: از ۱۵ اسفند ماه ۱۴۰۱ لغایت ۱۵ فروردین ماه، آماده پذیرش زائران جهت استفاده از مراکز اسکان هستیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.