رئیس سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی از تشکیل شورای راهبردی این سازمان در نمایشگاه رصتا خبر داد.

مقیسه: شورای راهبردی ساترا تشکیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، نخستین نمایشگاه رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایران (رصتا) دیروز پنجشنبه ۱۱ اسفندماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران با حضور پیمان جبلی رئیس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و سیدنظام‌الدین موسوی سخنگوی هیأت رئیسه مجلس، افتتاح شد. این نمایشگاه تا ۱۴ اسفندماه ادامه دارد.

در این نمایشگاه افرادی حضور دارند که دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا) هستند. این سازمان که به اختصار ساترا نامیده می شود. بر اساس قانون اساسی کشور، موضوع صوت و تصویر فراگیر برعهده سازمان صدا و سیما است که این موضوع دیروز مورد تأکید سید نظام‌الدین موسوی نماینده مجلس هم قرار گرفت. ریاست نهاد ساترا در حال حاضر بر عهده سعید مقیسه است.

سعید مقیسه در گفت‌وگو با خبرنگار توانا، از تشکیل شورای راهبردی مجمع رصتا در این نمایشگاه خبر داد و گفت: در اختتامیه این نمایشگاه متقاضیان حضور در شورای راهبردی مجمع رصتا می‌توانند در سایت ساترا ثبت‌ نام کنند.

وی افزود: دو تا سه هفته برای رأی‌گیری به افراد وقت داده می‌شود. رأی‌گیری توسط فعالان فضای مجازی که مجوز فعالیت خود را از ساترا دریافت کرده‌اند، انجام می‌گیرند. در واقع فعالان فضای مجازی که مجوز خود را از ساترا دریافت کرده‌اند به عنوان مجمع عمومی این نهاد در نظر گرفته می‌شوند و این مجمع می‌تواند نمایندگانی در شوراهای راهبردی داشته باشند.

مقیسه درباره ساز و کارهای این شورای رهبردی تصریح کرد: شورای راهبردی ساترا از نه کارگروه تشکیل شده است. به طور مثال شورای صدور مجوز تولید، شورای صدور مجوز انتشار، شورای حمایت از مجوز گیرندگان، شورای تببین مقرارت، شورای تبلیغات از جمله این کارگروه‌ها هستند.

وی ادامه داد: هر کدام از این شوراها یک نماینده از مجمع عمومی ساترا دارند. در اختتامیه این نمایشگاه اعلام می‌شود تا متقاضیان در سایت رصتا ثبت‌نام کنند. پس از رأی‌گیری ساترا نمایندگان منتخب را در تصمیم‌گیری‌های خودش شریک می‌کند.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.