۱۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۱
کد خبر: 854406

فرمانده انتظامی پایتخت از کشف چهار برابری مواد محترقه پر خطر و دست‌ساز در تهران خبر داد.

زنگ خطر پلیس برای چهارشنبه‌سوری

به گزارش قدس آنلاین، سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی پایتخت در جمع خبرنگاران به تمهیدات پلیس برای چهارشنبه آخر سال و برخورد با فروشندگان مواد محترقه اشاره و اظهار داشت: این روزها شاهد ورود برخی از مواد محترقه پرخطر و دست ساز قاچاق به داخل کشور هستیم؛ اگرچه پلیس برای جمع آوری و کشف مواد محترقه برنامه های خود را آغاز کرده است اما نگران سلامتی نوجوانان و جوانان هستیم چرا که افراد سودجو از سادگی و بی تجربگی جوانان سوء استفاده کرده و مواد پر خطر را عرضه می کنند.

سردار محمدیان به کشف برخی مواد محترقه دست ساز خطرناک اشاره و تصریح کرد: برخی مواد محترقه آنچنان خطرناک هستند که بعد از کشف برای انتقال آنها، پلیس از تجهیزات خاصی استفاده می کند؛ آن هم موادی که سازندگانش هیچ تجربه و تخصصی در آن زمینه ندارند.

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: خانواده‌ها باید در این روزها نظارت و کنترل بیشتری بر رفتار نوجوانان و جوانان خود داشته باشند چراکه بارها دیده شده که جوانان با اعتماد به اینکه یک مغازه مواد محترقه را به فروش می رساند از آنها خریداری کرده و در نتیجه با تهیه مواد محترقه پرخطر در ادامه موجب آسیب خود و حتی تخریب منازل می شوند.

سردار محمدیان میزان مواد محترقه کشف شده را نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، افزایشی عنوان و تصریح کرد: امسال ۴ برابر بیشتر مواد محترقه پرخطر و دست‌ساز کشف شده است.

سردار محمدیان به آغاز طرح نوروزی پلیس تهران از ابتدای اسفند ماه اشاره و بیان داشت: این طرح در اطراف بازارها و مراکز خرید از ابتدای اسفند آغاز شده و ماموران پلیس به صورت محسوس و نامحسوس حضور فعال دارند.

وی با بیان اینکه پلیس برای برخورد و دستگیری سارقان تمام تلاش خود را می کند از شهروندان در خواست کرد: هنگام حضور در بازارها و مراکز خرید مراقب گوشی های تلفن همراه و کیف خود باشند.

رئیس پلیس پایتخت خاطرنشان کرد: دستگیری سارقان از برنامه های ویژه از ابتدای اسفند ماه بوده و به‌طور جد ادامه دارد.

منبع: مشرق نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.